Davidfreak Skrivet 23 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2008 Det måste väl finnas utomjordingar, tänk efter universum är OENLIGT stort det måste finnas några andra varelser, eller?Det måste inte, och det är inte klart om universum är oändligt eller ej ännu. Om vi säger så här då, Universum är väldigt stort så det borde finnas utomjordingar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 23 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2008 Vitdom: Människor är inte djur. Dom är homo sapiens.. Jo, Jag tror som vitdom också. Jag tror att utomjordingar ligger lite efter också... (lite sämre på saker) och vet inte vad robotar är etc. Jag tror nån gång i framtiden så kommer någon utjording komma till jorden. Men kanske om 1000 år.. Det är vad jag tror :-) jag måste bara komentera ditt påstående, människor är en djurart, som du själv sa homo sapiens (homo sapiens sappiens för att vara exakt). det är inget snack om det, vi är djur (för vi är ju knappast växter, svampar eller bakterier) Det måste väl finnas utomjordingar, tänk efter universum är OENLIGT stort det måste finnas några andra varelser, eller? Det måste inte, och det är inte klart om universum är oändligt eller ej ännu. Om vi säger så här då, Universum är väldigt stort så det borde finnas utomjordingar. 1. enligt inflationsteorin, som jag anser är ganska pålitlig, är inte universum oändligt, därimot utvidgar det sig snabbare en ljusets hastighet. googla det om ni undrar mer. 2. Liv är inte riktigt definerat så det är svårt att säga vad som är liv och inte, virus brukar till exempel inte räknas till liv då de inte har någon egen omsättning. 3. så som vi känner till liv så måste det vara baserat på vatten, men så behöver inte fallet vara på andra ställen, på en mycket varm planet så kan livet kanske vara baserat på järn som finns som flytande över stora delar av planeterna. eller på en kall planet kan de vara baserade på flytande metan eller något annat. 4. chansen för att en planet som jorden skulle finnas är mycket liten, med en lagom gammal sol, ett skyddande magnetfält runt planeten, ett asteoridbälte och stora gasjättar i det yttre av solsystemet som rensar systemet från sten och annan skit, sen måste rotationen stämma så att ena halvan får tillräckligt med solljus, för det tror jag är oavsett livsviktigt oavsett hur livet på någon planet är uppbyggt. sen är universium så otroligt stort att det borde finnas ett antal sådana här planeter i bara vintergatan. 5. jag skulle också vilja referera till björndjuret, som är jordens starkaste varelse, den är ett litet flercelligt djur som lever i mossa och på andra fuktiga ställen. den har hittats i himalaya och på 4000 meters djup. de står emot otrolig hetta, kyla nära den absoluta nollpunkten samt den kosmiska strålningen. de är inte heller otroligt att de kan leva under dessa förhållande i 100 år. om sådana här djur finns på anadra planeter så skulle de kunna klara sig på planeter med mycket tuffare klimat, de behöver bara lite skydd, vatten och mat vart 100 år. 6. själv tror jag det är mycket rimligt att det finns "utomjordingar". hur dessa ser ut eller beter sig har jag ingen anning om, och universiumhar lämnat många alternativ öppna, finns det liv som har utvecklats till komplexa varelser från björndjursliknande djur kan de verkligen se ut hur som helst och leva vart som helst, de skulle i praktiken om de hade en inteligens större än människan kunna bo på små asteorider och förflytta runt sig själva utan rymdfarkost (om de har björndjurets egenskaper)...men jag hoppas att de finns och att vi nångång får uppleva kontakt med dem. och nej jag tror inte de kommer i snurrande tefat för att ta över jorden. det första vi ser av dem är antagligen en sond från dem eller störningar i våra TV-sändnigar pga av att deras radiostrålning når jorden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.