Bla bla bla bla.. Bara babbel ._: Hur f*n skulle man komma upp i 100 gånger ljusets hastighet? Och sen verkar vi prata mer om raketer och parallela universum än om liv i rymden.
Utomjordingar
Utomjordingar = Rymden. Raketer = Rymden. Pararella dimmensioner = Rymden. Allt går, även om det ser omöjligt ut i dagens perspektiv.
↗ till inläggetBla bla bla bla.. Bara babbel ._: Hur f*n skulle man komma upp i 100 gånger ljusets hastighet? Och sen verkar vi prata mer om raketer och parallela universum än om liv i rymden.
Att färdas i ljusets hastighet är omöjligt. Ingen partikel kan färdas i ljusets hastighet eller snabbare, eftersom det innebär att massan ökar mot oändligheten, att tiden skulle stå still, vilket leder till att man kommer fram innan man kommer fram.
Och så vitt jag vet så förekommer parallella universum mest i fiktion.
jag tror att det finns utomjordingar, både sånna som är hi-tech & sånna som är stenåldern
↗ till inlägget↗ till inläggetBla bla bla bla.. Bara babbel ._: Hur f*n skulle man komma upp i 100 gånger ljusets hastighet? Och sen verkar vi prata mer om raketer och parallela universum än om liv i rymden.
Att färdas i ljusets hastighet är omöjligt. Ingen partikel kan färdas i ljusets hastighet eller snabbare, eftersom det innebär att massan ökar mot oändligheten, att tiden skulle stå still, vilket leder till att man kommer fram innan man kommer fram.
Hur kan man komma fram innan man har kommit fram? :huh:
↗ till inlägget↗ till inläggetBla bla bla bla.. Bara babbel ._: Hur f*n skulle man komma upp i 100 gånger ljusets hastighet? Och sen verkar vi prata mer om raketer och parallela universum än om liv i rymden.
Hur kan man komma fram innan man har kommit fram? :huh:
om man reser i tiden :P har hört att sånna där jätta stora runda grejer som genererar partiklar kan komma upp i 99.9999% av ljusets hastighet
Det räcker inte! <_< Nu fattar jag! Eftersom tiden står still om man åker snabbare än ljuset hastighet, så är man i ett pararellt universium!
Menar du minisolar, WASD?
Utomjordingarna kanske har planterat oss här i Jorden? Sedan ska dom attackera oss och ha kul. :blink:
Om rymden är oändlig så är nog chanserna att det bara finns liv på en planet ganska liten, rymden är trots allt outforskad.
Då avstånden i universum är så löjligt stora, komma vi aldrig finna liv.. kanske på bakterie-nivå på nån närliggande planet.. men att kunna få en farkost att förflytta sig lika snabbt som ljuset är bara fiktion.
Jag har fram tills jag såg den här filmen (som jag såg för 10 minuter sedan) varit mycket negativ till idéen om att det skulle kunna finnas inteligent liv någon annanstans i rymden. Dock håller ajg med kaktuskillen att det är nog för stora avstånd för att vi ska kunna resa dit (med nogåt som liknar dagens farkoster) med andra ord kanske efter våran död?
FILMEN!!
FILMEN!!
Soad_token
↗ till inläggetJag har fram tills jag såg den här filmen (som jag såg för 10 minuter sedan) varit mycket negativ till idéen om att det skulle kunna finnas inteligent liv någon annanstans i rymden. Dock håller ajg med kaktuskillen att det är nog för stora avstånd för att vi ska kunna resa dit (med nogåt som liknar dagens farkoster) med andra ord kanske efter våran död?
FILMEN!!
FILMEN!!
Soad_token
Tja, chansen är ju väldigt liten, men chansen finns, vi finns ju här :3 finns massor av planeter som liknar våran, med rinnande vatten
cool film förresten..
Det kan finnas men det är ej troligt att dem finns...
↗ till inläggetDet kan finnas men det är ej troligt att dem finns...
Tvärt om. Det är troligt att de finns, eftersom universum är så enormt stort måste det därför finnas många planeter liknande jorden där liv kan utvecklas.
ja det finns utomjordingar men vi har inte åkt till varenda en plane så vi vet inte
Även om det finns liv så kommer vi aldrig nå det.Och det är omöjligt att åka i ljusets hastighet.Chansen är VÄLDIGT Liten att vi kommer kunna finna liv.
Vi skulle kunna åka till andra planeter om vi var avancerat nog att t.ex. skapa maskhål eller kunna åka i 99.999% av ljusets hastighet för då skulle en resa som normalt tar 10000 år ta 10 år för dem på skeppet på grund av att tiden går slöare när man är uppe i en hög hastighet.
Detta är vad forskare kommit fram till
*50 nya stjärnor bildas varje år i vintergatan
*50 % av stjärnorna kan få planeter.
*0.4 planeter per stjärnsystem är beboeliga
*90% av de beboeliga planeterna utvecklar typer av liv
*10 % av de planeterna med liv utvecklar intelligens
*10% av de planeterna med intelligens utvecklar kommunicerande liv.
Så enligt forskarna finns det 900 civilisationer som vi skulle kunna kommunicera med.
Eftersom människan är den enda livsformen som inte gör nån nytta på Jorden så kan det ju hända att vi kommer ifrån någon annan planet där det finns livsformer som har kommit mycket längre än oss. Dom kan ha skickat hit oss för att se hur vi klarar oss. Dom kanske kommer igen om 1000 år och kollar på hur det har gått för oss. På deras planet kanske vi gjorde nån nytta men på den här planeten är vi bara skit.
Jag tror inte det finns andra varelser än människan det stod inget i bibeln om det iallafall.