Fality Skrivet 11 Augusti 2007 Rapport Skrivet 11 Augusti 2007 Windows XP SP2, 512 RAM, 400 GB Så här ligger det till, för några dagar sen kom jag hem från min semester och skulle kolla läget på min oberörda (2 månader) dator. Allt funkar normalt som det ska men utloggningen, växla användare och stäng av verkar hänga sig. Stäng av hänger sig på "Windows avslutas..." i ungefär 15-20 minuter. Växla användare hänger sig och lämnar kvar den blåa skärmen i någon minut sedan kommer accountsen upp. Logga ut hänger sig på "Inställningar sparas..." (inte säker) i ungefär 5 minuter. ;( Jag har försökt att googla men hittar inga klara svar på hur jag ska lösa problemet. PS. Det har funkat utan problem i 2 år. :huh: Tack på förhand, Fality ~ Citera
Boffaroffe Skrivet 11 Augusti 2007 Rapport Skrivet 11 Augusti 2007 Testa defragmentera datorn, detta brukar göra ett det kan gå lite snabbare. Detta gör du genom: Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg - Diskdefragmenteraren. Citera
Gäst JohanFoppa Skrivet 11 Augusti 2007 Rapport Skrivet 11 Augusti 2007 eller så kan du ju alltid testa att virus skanna datan, finns ju ett gratis program som heter Spybot som tar bort spyware, för att ta bort virus kan du ju alltid skaffa bitdefender 10. det är dem 2 jag har, garanterat inga virus om du skannat båda. om de inte hjälper så kan du ju fragmentera om datan. borde ju funka då Citera
Fality Skrivet 11 Augusti 2007 Författare Rapport Skrivet 11 Augusti 2007 Testa defragmentera datorn, detta brukar göra ett det kan gå lite snabbare. Detta gör du genom: Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg - Diskdefragmenteraren. Jag har tagit bort program och kört alla rensningsprogram inkl. TuneUp Utilities som jag har använt i flera år. Sen har jag också scannat med ZoneAlarm Anti-Virus/Spyware, Ad-Aware 2007, SB: S&D, Windows Defender. Inga virus eller något märkvärdigt farligt spyware påträffades. Citera
Gäst AntonJ3000 Skrivet 11 Augusti 2007 Rapport Skrivet 11 Augusti 2007 Ominstallera windows brukar göra den mindre seg. Fast jag brukar sparka på databurken så blir den bra igen :rolleyes: Citera
Fality Skrivet 11 Augusti 2007 Författare Rapport Skrivet 11 Augusti 2007 Ominstallera windows brukar göra den mindre seg. Fast jag brukar sparka på databurken så blir den bra igen :rolleyes: Har inte lust att offra allt jag har på hårddisken för det här lilla skit problemet och sparka tänker jag aldrig prova på igen eftersom fläkten började låta som f*n senast jag gjorde det. :P Citera
nisen_cool Skrivet 12 Augusti 2007 Rapport Skrivet 12 Augusti 2007 Hadde samma problem jag skaffa det nya updateringarna från Microsoft. :ng: Citera
Fality Skrivet 12 Augusti 2007 Författare Rapport Skrivet 12 Augusti 2007 Hadde samma problem jag skaffa det nya updateringarna från Microsoft. :ng: Om du menar WU så har jag alla. ;/ Citera
Boffaroffe Skrivet 13 Augusti 2007 Rapport Skrivet 13 Augusti 2007 Testa defragmentera datorn, detta brukar göra ett det kan gå lite snabbare. Detta gör du genom: Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg - Diskdefragmenteraren. Jag har tagit bort program och kört alla rensningsprogram inkl. TuneUp Utilities som jag har använt i flera år. Sen har jag också scannat med ZoneAlarm Anti-Virus/Spyware, Ad-Aware 2007, SB: S&D, Windows Defender. Inga virus eller något märkvärdigt farligt spyware påträffades. Diskdefragmentering och diskresning är inte samma sak.Med defragmenteringen hjälper du hårddisken att lägga alla data på plats så datorn lätt ska kunna hitta datan på hårddisken. D.v.s det går en aningen snabbare. Citera
nisen_cool Skrivet 13 Augusti 2007 Rapport Skrivet 13 Augusti 2007 Hadde samma problem jag skaffa det nya updateringarna från Microsoft. :ng: Om du menar WU så har jag alla. ;/ Har du scanat effter virus? Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.