Gäst Mega93 Skrivet 12 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2007 Kopierat: Ett sällsamt fyrverkeri kommer att kunna beskådas på himlen på söndag kväll. Jorden korsar då meteorskuren Perseidernas bana och de små stoftkornen kommer att synas som ljuspunkter i olika gula och gröna nyanser. Allra bäst ser man stjärnfallet på en mörk landsbygdshimmel. Den som bor på landet kan alltså med fördel lägga sig i en solstol och njuta. Skådespelet börjar redan tidigt på kvällen. Då är chansen för så kallade earthgrazers störst. Det är meteorer som smeker jordens yttersta atmosfär och studsar ut i rymden igen, ungefär som stenar på vattnet då man kastar macka. De är långsamma men ljusstarka och ibland klart gula eller gröna. De första timmarna kommer kanske bara ett fåtal per timme. Framåt midnatt ökar antalet sakta. Vid tvåtiden syns ett dussintal i timmen och strax före gryningen kanske så många som en till två i minuten. Detta ska jag helt klart försöka se :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
w4nkarN Skrivet 12 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2007 Jag med :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 12 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2007 Kopierat från var...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 12 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2007 Kopierat från var...? GöteborgsPosten (http://www.gp.se) Artikel från gårdagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 12 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2007 (redigerat) Detta ska jag see! men ganska sent att gå ut klockan.2 :) Kommer man kunna se de över hela Sverige? Redigerat 12 Augusti 2007 av DraggO Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pelleelle Skrivet 12 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2007 ja ska få familjen å va ute i natt =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kabby Skrivet 12 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2007 (redigerat) Detta visste jag inte, ytterst vänligt av dig att berätta. Skall se på det =D Redigerat 12 Augusti 2007 av Kabby Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 12 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2007 Hoppas bara att det klarnar till natten för nu är det molnigt :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Em0Iz4Atreyu Skrivet 12 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2007 även i Finland? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Easton Skrivet 12 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2007 Ska nog se på det! även fasst jag älskar att sova :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Molle_96 Skrivet 12 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2007 kan bara inte missa det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keylogger Skrivet 12 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2007 soft att man bor på landet xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.