wilmerx.tk Skrivet 15 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2007 Finns många bra verklighets baserade. Men min absoluta favorit är nog Hitler: Rise of the Evil. Dock 3 timmar lång men mycket bra. Sen finns det ju andra som är sådär bra filmer men som inte håller i längden till exempel Motorsågsmassakern, Blair Witch. De flesta verklighetsbaserade krigsfilmerna är bra, men Hitler: Rise of the Evil är grymt bra. Se den! Originaltitel: Hitler: Rise of the Evil Svensk titel: Hitler: Ondskans natur Längd: 3 timmar (179 minuter) Språk: Engelska Genre: Biografi, drama, historik Produktionsland: Kanada, USA Produktionsbolag: Alliance Atlantis Communications Premiär: 2003 Regissör: Christian Duguay Fotograf: Pierre Gill Producent: John Ryan Manus: John Pielmeier och G. Ross Parker Skådespelare: Robert Carlyle (Hitler), Peter Stormare (Röhm), Matthew Modine (Fritz), Jena Malone (Raubal), Stockard Channing (Klara Hitler) och många fler. Musik av: Normand Corbeil Handling: Filmen handlar om hur Adolf Hitler blir politiskt intresserad och lyckas ta makten i Tyskland. Den följer hans liv fram tills att han blir enväldig härskare i Tyskland 1933. Man får följa hans väg från en skicklig talare till en enväldig diktator. Om filmen: Filmen är inspelad i Prag och Wien. Den visades första gången i Kanada och USA den 18 maj 2003 och i Sverige den 16 april 2005. Betyg: Det är en mycket bra film och man tröttnar inte på den trots dens längd. Mycket bra skådespelar insatser, bra bild, bra ljud, det känns som att man ser autentiska bilder, därför ger jag filmen hela otroliga 10/10. Så, vilken är din? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kabby Skrivet 15 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2007 Titanic Ledsen, jag orkar inte skriva lika mycket som du Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 15 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2007 Exorcisten och Motorsågsmassakern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst svenomar Skrivet 15 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2007 Der Untergang är bra... Handlar om Hitlers sista dagar nere i bunkern... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kabby Skrivet 15 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2007 Exorcisten och Motorsågsmassakern.Är de verklighetsbaserade?! :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 15 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2007 Antar att Phoneboth är ganska verklighets baserad... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 16 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2007 Saving Private Ryan , någon ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Easton Skrivet 16 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2007 Antar att Phoneboth är ganska verklighets baserad... Om det är killen som står vid en telefonkiosk, och pratar med en gubbe som har sikte på han, så ja, den är verklighetsbaserad. Men jag säger nog Titanic. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ghosttouched Skrivet 16 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2007 Titanic helt klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 16 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2007 Antar att Phoneboth är ganska verklighets baserad... Om det är killen som står vid en telefonkiosk, och pratar med en gubbe som har sikte på han, så ja, den är verklighetsbaserad. Men jag säger nog Titanic. Ja det är den Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snake Skrivet 16 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2007 Exorcisten och Motorsågsmassakern.Är de verklighetsbaserade?! :o Ja det är de, eller åtminstone Motorsågsmassakern, som är baserad på flera brotslingar, till störst del Ed Gein, som hade sitt hem fullt med saker gjorda av människoskinn.Exorcisten vet jag inte riktigt, men hört om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Poison Skrivet 16 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2007 Der Untergang, helt klart bäst av alla verklighetsbaserade filmer jag sett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.