Hoppa till innehåll

Hur Länge Ska Man Spela?


Mintplanta
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjäna, ska nu snart börja skolan igen ( :( ) och behöver lite speltips. Då jag har läxor och annat behöver jag lite speltider.

E det okej att spela c:a 6 timmar i veckan. Alltså:

 

1 timme tisdag

1 timme torsdag

2 timmar lördag

2 timmar söndag

 

Om det här e för mycket så säg det, behöver alla tips jag kan få ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eh, om du kommer hem från skolan ungefär vid tre, det gör de flesta, så har du cirka 6-7 timmar på dig tills läggdags. (Omni inte börjar extremt sent på eran skola, men men...).

det kanske tar en halvtimme att käka mellanmål/middag/något annat när du kommer hem från skolan. Sedan tar det en halvtimme att käka kvällsmat.

Då har du ungefär 5-6 timmar kvar. Att göra läxor tar ungefär en timme, kanske 2 om man har många läxor eller pluggar till ett prov. Då har du 4-5 timmar kvar. Om du struntar i att umgås med vänner kan du spela 4 timmar per dag och ungefär 10 timmar på helgerna.

 

För er som inte orkade läsa igenom allt:

4 timmars spelande per vardag.

10 timmars spelande per helgdag.

Detta förutsätter att man inte har något socialt liv, utan är fast vid teven/datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

även fast jag går i skola så hinner jag med en massa spelande, även om jag inte alltid spelar så sitter jag nog vid datorn mer än 6h per dag. Inte hälsosamt, men kul:D

Indeed, jag har ungefär samma tider :)

 

Fast vi har inga riktiga läxor i min skola ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...