💬
Logga in
Fuska.se

Är Det Rätt Att Bli Mobbad För Det Man Gillar?

126 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det jag sa var att det kan hjälpa att ändra sin stil. Finns ju inte så mycket annat man själv kan göra.

Kanske, men det skulle iallafall vara det sista jag gjort. Hade jag blivit mobad för att jag gillar Cannibal Corpse och för att jag bär deras och andra bands tröjor hade jag väl för s*tan inte bytit stil till hiphopare. Nej, inte ens om min familj blivit mordhotad 47 gånger i veckan. Icke.

det är lätt att säga nu va? om det skulle hända är det en helt annan sak, men vad vetja hur du är då.

såklart man ska gilla vad man vill...men poekmon är inte accepterat på något konstigt sätt

hmm. kanske för att det är så löjliga figurer i spelen, skulle vara helt annars om det var zombies eller nått sånt.

men har en mobbare roligt när han/hon slår nån? gör dom det för att vara tuffa eller för att dom är avundsjuka på den mobbade? gör dom det för att deras kompis inte gillar den mobbade?

och hur kan man gilla att slå nån, då har man nått fel, allvarligt fel...

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det jag sa var att det kan hjälpa att ändra sin stil. Finns ju inte så mycket annat man själv kan göra.

Kanske, men det skulle iallafall vara det sista jag gjort. Hade jag blivit mobad för att jag gillar Cannibal Corpse och för att jag bär deras och andra bands tröjor hade jag väl för s*tan inte bytit stil till hiphopare. Nej, inte ens om min familj blivit mordhotad 47 gånger i veckan. Icke.

Det är nog iaf den lättaste lösningen.

Nivå 5 · Fuskare

Att ändra på sig själv? Hur f*n kan man leva som någon man inte är?

7 Nov 2007
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Det går såklart och kan vara lösningen till att inte bli mobbad.

8 Nov 2007
Nivå 5 · Fuskare

Frågan är vad som värst. Att leva falskt som någon man inte är eller att bli mobbad.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Situationen spelar ingen roll man ska inte bli retad eller mobbad för ngt, alla har rätt att vara på sitt sätt och tycka om det dom gillar. Man måste inse att vi alla är olika och därför beter oss på olika sätt, det finns inga konstiga människor för alla är olika därför måste i så fall alla vara konstiga.

Då kan väl mobbaren säga att han/hon tycker om att mobba och reta folk (vara på sitt sätt)?

Man ska få vara den personen man vill vara, men det betyder inte att allt är rätt är man en mördare eller tjuv så är det fel och man åker förhoppningsvis fast för det. Men man ska inte behöva ändra sig om du gillar att tex spela tv-spel och det är det konstigaste man kan göra enligt dom som går i samma skola som dig, ska du då sluta med det för att passa dom andra?

Nivå 5 · Fuskare

Man får vara som man vill så länge det inte skadar någon annan helt enkelt.

9 Nov 2007

nej tycker inte jag. om nån gillar nåt kan man hata den personen men man behöver inte hoppa på han.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Nej, det ska man inte.

Jag blev "retad" (mina kompisar tyckte det var konstigt) när jag spelade pokémon när jag var 9-10 år...

Det är sjukt...

Vissa mobbar andra för att de spelar spel som är 2D eller enligt deras mening tråkiga. <_<. Det är ju som jag sa riktigt sjukt...

Nivå 3 · Lärling

Jag var mobbad i skolan bara för att jag lyssnade på Alt rock metal osv

9 Dec 2007
Nivå 10 · Veteranfuskare

Det är inte rätt, men om man gillar något anorluna eller pinsamt så ska man vara tyst om det :)

26 Dec 2007
Nivå 8 · Veteranfuskare

Klart att det är fel, alla personer ska vara så som de är.

5 Jan 2008
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Det är inte rätt, men om man gillar något anorluna eller pinsamt så ska man vara tyst om det :)

Klart man inte ska vara tyst om något annorlunda man gillar, man ska stå för vad man gillar. Visst, det är inte så roligt när någon mobbar en för nåt sånt (jag vet själv hur det känns). Men man ska bara stå för det man gillar och man ska vara stolt över det.

Punkt slut.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Kunde inte säga bättre själv ^^,

Det är i rätt att bli mobbad för det man gillar. Jag gllar Pokemon lite. Men jag vågar inte säga det. Jag skämms lite för det. Jag gillar musik, att sjunga och så. Jag är den ända killen i klassen som gillar det. Det är några som är ett år yngre som retar mig för det. Eller har gjort det. Det är en som är 2 år yngre än mig. Han kallar mig: Nolla, Tönt, nörd, tjockis osv. För jag gillar att sjunga å så. Jag pallar inte det med att han retar och allmänt uppkäftig mot mig. Allt för jag gillar musik. Man kan inte kalla det mobbing. Eller kan man det?

banka in hans pannben?
6 Jan 2008
Nivå 6 · Fuskare

Jag tycker att den här frågan har ett självklart svar. Man ska inte bli mobbad eller trakasserad för den man är. Man ska kunna lita på andra och kunna kännna att man kan vara sig själv utan att bli retad. Om man ex. tycker om någon så ska man vara sig själv och inte försöka vara någon annan än vem man är. Och om personen inte är intresserad så har han/hon inte förstått vilken fantastisk person du är. För det är inte det första eller andra eller t.o.m tredje intrycket som är viktigast, utan det är hur man beter sig som person.

Nivå 4 · Lärling

Man har rätt att vara den man vill vara, ni ska inte ge er bara för att passa in i gänget, vill du leka med pokemon- gör det, vill du gå runt med tjej kläder...gör det inte.

Men i allafall, jag vet att det är svårt när man blir retad och sånt, det har hänt mig bara för att jag står för mina åsikter som vissa andra drar det till nazistiskt.

12 Jan 2008
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Nej, det ska man inte.

Jag blev "retad" (mina kompisar tyckte det var konstigt) när jag spelade pokémon när jag var 9-10 år...

Det är sjukt...

Vissa mobbar andra för att de spelar spel som är 2D eller enligt deras mening tråkiga. <_<. Det är ju som jag sa riktigt sjukt...

Ja det är riktigt konstigt det här. Har

Men som jag ser det så rä det inget fel med att spela det i vilken ålder man än är i. Folk hänger upp sig på mycket. Har också hört en del saker genom tiden.

Det här har än skrivit till mig på lunar: m Men vid vilken ålder är de typ vid 4-7

Han syftar då på att jag har en Pokemon klubb och han värkar tycka det är konstigt.

Mobbning är aldrig rätt, så nej.
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Mobbning är aldrig rätt, så nej.

Nej såklart är det inte rätt. Men man blir ju mobad än då. Så det räker ju inte med att säga så där.

Man blir oftast mobad för att folk inte kan aceptera att man är anorlunda.

22 Jan 2008
Nivå 8 · Veteranfuskare

Det var ju nästan en dum fråga... så klart inte!

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in