viko550 Skrivet 29 Augusti 2007 Rapport Skrivet 29 Augusti 2007 behöver hjälp med en snabb gej innan demo 1 släps. kan man göra så kamran kan följa efter 2 object. till:EX när link går ner i vattnet så ska han börja simma. men när min link går ner så simmar han fast kameran följer inte honom nån som inte förstog?? Citera
Katt Skrivet 29 Augusti 2007 Rapport Skrivet 29 Augusti 2007 Hmm... Det kan vara lite svårt, om du har två gubbar, och en går utanför skärmen, vilken av gubbarna ska då kameran filma på? Du kan iofs ha två viewrutor brevid varandra, genom att ställa in Port on screen värdena. Citera
viko550 Skrivet 29 Augusti 2007 Författare Rapport Skrivet 29 Augusti 2007 Hmm... Det kan vara lite svårt, om du har två gubbar, och en går utanför skärmen, vilken av gubbarna ska då kameran filma på? Du kan iofs ha två viewrutor brevid varandra, genom att ställa in Port on screen värdena.nej nej jag har inte två gubbar jag vill göra så att normal link coulise med vatten så börjar han simma+ att kamran följer honom Citera
Gäst Mega93 Skrivet 29 Augusti 2007 Rapport Skrivet 29 Augusti 2007 Ah! Jag misstänker att du har två player objekt? Så när man går ner i vattnet så byts objektet från "normal spelare" till "Simmande spelare" elr nåt sånt? Isåfall får du se till att bara byta ut sprites från normal till simmandes. Citera
viko550 Skrivet 29 Augusti 2007 Författare Rapport Skrivet 29 Augusti 2007 Ah! Jag misstänker att du har två player objekt? Så när man går ner i vattnet så byts objektet från "normal spelare" till "Simmande spelare" elr nåt sånt? Isåfall får du se till att bara byta ut sprites från normal till simmandes. går ej eftersom när jag gör go left change spirte inte left link så om jag simmar till vänster så blir han bara normal link som går på vattnet Citera
Kuzune Skrivet 30 Augusti 2007 Rapport Skrivet 30 Augusti 2007 Om du har olika objekt för vanliga Link och simmande Link, så gör ett nytt objekt och ange det som Parent för båda Linkarna. Låt sen kameran följa objektet som är Parent istället. Citera
Katt Skrivet 30 Augusti 2007 Rapport Skrivet 30 Augusti 2007 Tja, eller så skriver du nån kod, så att objectet skärmen föjer efter ändras till den simmande Link. Hmm, vad är koden nu igen? view_object[viewnummer] = den_simmande_link; Citera
viko550 Skrivet 30 Augusti 2007 Författare Rapport Skrivet 30 Augusti 2007 Om du har olika objekt för vanliga Link och simmande Link, så gör ett nytt objekt och ange det som Parent för båda Linkarna. Låt sen kameran följa objektet som är Parent istället.vadå fatar inte precis hur gör man den till paranet och var Citera
Gäst Mega93 Skrivet 30 Augusti 2007 Rapport Skrivet 30 Augusti 2007 Om du har olika objekt för vanliga Link och simmande Link, så gör ett nytt objekt och ange det som Parent för båda Linkarna. Låt sen kameran följa objektet som är Parent istället.vadå fatar inte precis hur gör man den till paranet och var Då kanske gamemaker inte är något för dig? Kör med RPG maker tills dess att du lärt dig engelska :) Citera
Kuzune Skrivet 30 Augusti 2007 Rapport Skrivet 30 Augusti 2007 Om du har olika objekt för vanliga Link och simmande Link, så gör ett nytt objekt och ange det som Parent för båda Linkarna. Låt sen kameran följa objektet som är Parent istället.vadå fatar inte precis hur gör man den till paranet och var I objekt-rutan, på vänstra kanten, under namnet och det, så är det en ruta som det står Parent framför. I den listan väljer du ett objekt som ska vara Parent. Citera
viko550 Skrivet 30 Augusti 2007 Författare Rapport Skrivet 30 Augusti 2007 Om du har olika objekt för vanliga Link och simmande Link, så gör ett nytt objekt och ange det som Parent för båda Linkarna. Låt sen kameran följa objektet som är Parent istället. vadå fatar inte precis hur gör man den till paranet och var I objekt-rutan, på vänstra kanten, under namnet och det, så är det en ruta som det står Parent framför. I den listan väljer du ett objekt som ska vara Parent. funkade inte kameran slutar att följa objectet Citera
viko550 Skrivet 1 September 2007 Författare Rapport Skrivet 1 September 2007 Om du har olika objekt för vanliga Link och simmande Link, så gör ett nytt objekt och ange det som Parent för båda Linkarna. Låt sen kameran följa objektet som är Parent istället. vadå fatar inte precis hur gör man den till paranet och var Då kanske gamemaker inte är något för dig? Kör med RPG maker tills dess att du lärt dig engelska :) har laddat ner rpg maker men jag vet ej hur man installerar ps det är rpg maker xp Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.