Gäst Plopp Skrivet 30 Augusti 2007 Rapport Skrivet 30 Augusti 2007 Jag undrar om man kan nedgradera windows vista (home prmium som jag har) till windows xp (home edition). Windows xp verkar enklare att använda. Dessutom är det jobbigt med vissa säkerhetsgrejer och så funkar inte vissa program på vista. Jag har provat gå in på myspace.com för att lyssnar på musik men när det väl laddar så står det "erro loading xml document" och då kan jag inte lyssna. Men på min förra dator funkar det helt perfekt. Kan det vara en vistabugg:O Om ni vet hur och om man kan nedgradera var vänliga Svara, vill veta :D Citera
Gäst Plopp Skrivet 30 Augusti 2007 Rapport Skrivet 30 Augusti 2007 Jag har redan xp skiva från dell när jag köpte min gamla dator. Så har står det på den "The enclosed CD contains a complete version of your operating system software" Men är det verkligen så enkelt att nedgradera, att bara stoppa i cd installera sedan färdigt :o Citera
Pikachu86a Skrivet 30 Augusti 2007 Rapport Skrivet 30 Augusti 2007 Stopar du i skiva så kommer du vara tvungen att formatera om datorn. Men jag tror det är det ända sättet om du ska kunna få XP. Det är att fomratera om hela datorn. Eller så skapar du en partion och installerar XP på den. Det borde gå. Citera
Reaper01 Skrivet 30 Augusti 2007 Rapport Skrivet 30 Augusti 2007 bara till att installera om...den håddisk som du istallera på kommer att formateras automatiskt så se till så att du inte har nåt som du vill spara på den Citera
Gäst Plopp Skrivet 30 Augusti 2007 Rapport Skrivet 30 Augusti 2007 Men finns det någon risk att något blir fel om jag byter till XP Citera
garkan Skrivet 31 Augusti 2007 Rapport Skrivet 31 Augusti 2007 Men finns det någon risk att något blir fel om jag byter till XPInget kommer hända , gör så här .Lägg in CD:n , starta om datorn och när du håller på så väntar du tills det står "Klicka på någon tangent om du vill forstsätta med cd:n" eller nått sånt . Klicka på någon tangent , Sen kommer det upp en blå färg som bakgrund och det laddar en grejj i en vit låda där nere . Sen kommer du till thehardsh*t . Klicka där att du vill installera windows xp . Funkar det inte så ska du klicka C efteråt för då tar den bort en partion som du ska göra . STARTA INTE OM DATORN! Du kan inte installera winxp om du "råkar" starta om datorn . Aja back to the point . Installera winxp på det Opartionerade Partionen . Det kommer ta en stund men du får vänta . Oftast tiderna i en formatering : 40 GB = 30-40 minuter 80 GB = 40-50 minuter 100 GB = 60-70 minuter 150 GB = 70-75 minuter 250 GB = 80-90 minuter 1 TB = 5-8 timmar 10 TB = 1-2 dagar Citera
Gäst Plopp Skrivet 31 Augusti 2007 Rapport Skrivet 31 Augusti 2007 okej kommer jag var tvungen att ladda ner xp drivrutiner Citera
Gäst Plopp Skrivet 9 September 2007 Rapport Skrivet 9 September 2007 Jag har provat fixa xp till min dator men det funkar inte. När jag kör setup.exe så går det inte att trycka på installera windows xp. Jag har provat att köra cd:n när jag startar om datorn men då kommer det upp ett felmedelande. Varför funkar det inte att installera XP??? Så här står det när jag trycker på hjälp och support: Kan jag avinstallera Windows Vista? Det går inte att avinstallera Windows Vista, men du kan installera om det föregående operativsystemet, som då ersätter Windows Vista. För att kunna installera om det tidigare operativsystemet måste du har tillgång till den ursprungliga installationsskivan. Säkerhetskopiera dina program och filer, sätt in installationsskivan i datorn och installera sedan om det tidigare operativsystemet. Vill du återvinna det hårddiskutrymme som används av Windows Vista, formaterar du om enheten under ominstallationen. Efter att du har installerat om det tidigare operativsystemet, installerar du om dina program och filer. Fattar inte riktigt vad de menar?? Hjälp tack, varför funkar det inte?? Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.