Katt Skrivet 31 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2007 Jo, jag kanske ska köpa mig en bärbar dator, och då behöver man lite kosing... Problemet är bara att jag typ bara har 100, 50, och 20 lappar, kostar det nått att växla upp dem till 500 lappar? Det känns lite oseriöst att brevbäraren, eller vem man nu betalar om man betäller hem en dator ska få behöva räkna pengar i en halvtimme... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst superfuskaren Skrivet 31 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2007 tyvärr vet jag inte för att jag bor i finland :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 31 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2007 kostar ingenting. ett tips är att gå till banken och sätta in dem på ditt konto och betala med kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 31 Augusti 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2007 (redigerat) Hur får man kort, då? :huh: Redigerat 31 Augusti 2007 av Katt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 31 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2007 Ähh, skitsamma. Betala med de sedlarna du har. Jag har betalat för en pizza med nästan enbart 50-öringar. Pengar är pengar :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 31 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2007 Katt> prata med dina föräldrar, eftersom du inte är 18 får du inte skaffa ett utan att dom är med så... annars lär dom kunna växla på banken helt gratis också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 31 Augusti 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2007 Kostar inte kort? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tasaar Skrivet 31 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2007 Kostar inte kort? :huh:nope Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 31 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2007 beror på kortet, men maestro ungdom osv kostar inget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 31 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2007 Vad jag vet så brukar affärer uppskatta att man betalar med mindre valörer istället för 500-lappar. För dem är det lite svårt att bli av med 500-lappar... Man brukar ju hämta ut paket i affärer som hjälper Posten, eller vad det nu kallas.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst EDOBEM Skrivet 31 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2007 Jag har ju till och med Bankkort... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 4 September 2007 Rapport Dela Skrivet 4 September 2007 Hur köper du datorn? Till vem du betalar beror lite på hur du beställer den och vill betala. Köper du från nätbutik kan du oftast välja postförskott, då betalar du där du hämtar ut paketet t.ex. på posten eller närmaste bensinmack eller affär. Annars kanske någon förälder kan betala med kort, och så ger du pengarna till din mamma eller pappa sen. Blir billigast. Men 80:- i postförskott är kanske inte så mkt på en bärbar dator ;). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.