Hoppa till innehåll

Hittade En Grym Dator :)

Simontheking

Rekommendera inlägg

1. Jag tror att det är ganska bra, inte någon chipset, iaf...

2. Hmm, det står inte hur höd frekvens den är på, ju! Jo, den är på 2.4 GHz!

3. 10 000 kr? Jo, det är den kanske.

4. Nej, inget är speciellt dåligt, vad jag kan se...

Redigerat av Katt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den är inte värd sitt pris. Kolla in datorerna på komplett så får du en likadan dator för några tusenlappar billigare.

Ett färdigt paket med 4 gig RAM? Ok ska titta

Edit : Hittade inge dator med 4 gigs RAM :/

Men du kanske mena att sätta ihop.Här är två punkter varför jag inte vill sätta ihop en data.

1.Operativ Systemet kostar MULTUM

2.Om något går sönder kan alltid butiken skylla på att du satt den fel :)

Redigerat av Simontheking
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1.Bra är det inte, men du får hyffsat mycket andra halvschyssta delar för priset.

3.Nah, hemmabygge blir sååå mycket bättre, men du är ju anti det så:P

4. Vet ju ingenting om minnena förutom att det är DDR2, sen är ju som sagt grafikkortet lite halvdant, itne direkt som står

"För dig som gillar att spela så finns också rejält med muskler under chassit och med ett 7900GS grafikkort med 256 MB behöver du aldrig oroa dig för om spelen kommer att hacka. "

och moderkortstillverkaren har jag aldrig hört talas om, vilket kan vara halvdåligt. Sen brukar PSU's inte vara alltför ordentliga i märkesdatorer, men då har du ju garanti iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Modekortet är dåligt, grafikkortet är hyffsat, internminnet skulle jag tro är av dålig kvalite också.

Som Tour skrev, ta en titt på komplett och köp där istället, då sparar du pengar och får mckt bättre delar.

Som tex den här:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=326294

PC i delar - Intel Core 2 Quad Q6600 , 2048MB, 8600GTS, 500GB, DVD±R/RW

En Core 2 Quad processor innehåller fyra kärnor istället för 2, som processorn på onoff hade.

Inte nog med det, du får också ett mckt bättre grafikkort, modekort, nätagg, intern minne osv

Sen om du vill ha 4GB internminne är det bara att köpa till 2gb, kostar väl runt en tusenlapp endast.

För ett billigare pris har du fått en grymt mckt bättre dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...