Zimens Skrivet 5 September 2007 Rapport Dela Skrivet 5 September 2007 (redigerat) Har tänkt köpa ett nytt grafikkort inför spelhösten. Funderar på detta: Gainward GeForce 8600GT 512MB GDDR3, PCI-Express,2xDVI, SilentFX http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=33509...p;view=detailed Just nu har jag 2 st nvidia geforce 6600 gt som kör SLI. Borde jag köpa det, eller finns det något bättre för ungefär samma pris (ca 1 500 kr) ? Redigerat 5 September 2007 av Zimens Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheCheater Skrivet 6 September 2007 Rapport Dela Skrivet 6 September 2007 vi har nyss köpt ett nytt som hette något med Gainward också! :) men våran dator behöver lite mera utrymme så vi ska köpa hårddisk så att mina spel funkar och så att datorn blit lite snabbare! :) vi köpte också RAM-minne vilket gjorde den ganska snabb när man fick igång den, så nu kan man ha fler fönster öppna utan att datorn går över till "slowmotion-läge". :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GripenII Skrivet 6 September 2007 Rapport Dela Skrivet 6 September 2007 det grafikkort som du tänkte köpa.KÖP DET!det är suveränt.Självh ar jag det ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 6 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 6 September 2007 vi har nyss köpt ett nytt som hette något med Gainward också! :) men våran dator behöver lite mera utrymme så vi ska köpa hårddisk så att mina spel funkar och så att datorn blit lite snabbare! :) vi köpte också RAM-minne vilket gjorde den ganska snabb när man fick igång den, så nu kan man ha fler fönster öppna utan att datorn går över till "slowmotion-läge". :P det var inte det jag frågade om -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lövet_91 Skrivet 6 September 2007 Rapport Dela Skrivet 6 September 2007 8800 gts ftw ^^ rekomenderar det är mycket bättre än 8600 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GripenII Skrivet 6 September 2007 Rapport Dela Skrivet 6 September 2007 8800 gts ftw ^^ rekomenderar det är mycket bättre än 8600 Och såklart Jävlit mycket dyrare <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 6 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 6 September 2007 8800 gts ftw ^^ rekomenderar det är mycket bättre än 8600 inte min prisklass, men det är mycket bra jag vet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 6 September 2007 Rapport Dela Skrivet 6 September 2007 Jag sitter nu med ett 8600GTS 256MB. Funkar finfint att spela Bioshock =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 7 September 2007 Rapport Dela Skrivet 7 September 2007 funkar helt klart, själv skulle jag nog köpa ett 8800GTS, men så är ju jag en sån person som promt ska ha det bästa när jag ändå köper ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 7 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 7 September 2007 Funkar detta kort om jag vill spela t.ex. Brothers in Arms: Hells Highway eller Medal of Honor Airborne, på medelinställningar. Och, klarar det ens att starta typ Crysis ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 7 September 2007 Rapport Dela Skrivet 7 September 2007 Visst klarar det av att spela Crysis. Crytek har själv meddelat att alla som kan köra Far Cry på högsta inställningarna kan köra Crysis på minst lägsta inställningarna. Så självklart så funkar det kortet bra på alla nya spel och dom som kommer, sen beror det ju också på hur bra resten av delarna i din dator är. (: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 7 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 7 September 2007 500gb hdd, 2 gig ram, AMD athlon 4000+ 2,4 ghz :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.