Hoppa till innehåll

Näteverkskort

Gäst Plopp

Rekommendera inlägg

Hejsan jag har en fråga angående mitt nätverkskort. Det är så att jag vill köpa bredband med 28 mbit, men när jag såg information om mitt närverkskort så står det 10/100. Betyder det att jag bara kan ha 10mbit som högst eller vad?? fattar inte riktigt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

10/100 menar att du har både ethernet(10mbit) och fast ethernet(100mbit).

Många tror att det är 10ner och 100upp, men det är helt fel.

nätverkskort so har 10/100/1000 har alltså, ethernet, fast ethernet, och gigabit ethernet. Ethernet är standarden som oftast används i nätverk, finns andra också, men jag tvivlar på att du kör Token ring hemma ;)

Så, jorå, klart du kan ha 28Mbit, det är det högsta numret som markerar vad du kan ha som max. Självklart finns det andra grejor som stoppar också, men upp till 100kan du ha utan att behöva byta kablar eller så. (förutsatt att ditt modem/router tillåter så mkt då.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

njae, den visar ju vilka standarder den kan köra, ethernet, fast ethernet och gigabit ethernet, vore ju störigt att ha gigabit ethernet kort och inte kunna köra fast ethernet...

Vissa kort klarar ju token ring också, och mkt annat.

Redigerat av Ozoon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...