DiRtY Skrivet 15 September 2007 Rapport Dela Skrivet 15 September 2007 hej, jag hade tänka att köpa en ny för min gamla är en gammal kul mus skit dålig men undrar vad skillnade är mellan optimistik mus och laser mus?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filosofen Skrivet 15 September 2007 Rapport Dela Skrivet 15 September 2007 laser läser snabbare antar jag? själv har jag en optisk mus.. funkar skitbra ändå :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 15 September 2007 Rapport Dela Skrivet 15 September 2007 lasermöss kan läsa av ytor mer effektivt, och alltså ha mer DPI, vilket gör att mindre rörelser också registreras. Nu har iofs optiska möss runt 2000DPI också, vilket räcker väldigt bra, men lasermöss kan ha ända upp till 3200 (i dagsläget, lär bli bättre, till skillnad från optiska möss som mer eller mindre har nått sitt max). Personligen skulle jag inte välja utifrån DPI, jag skulle självklart låta det vara en faktor, men jag trivdes jävligt bra med min diamondback, som "bara" hade 1600DPI, men har nu beställt en Logitech G5, som har 2000DPI, och är laser. Köp en mus du tycker är skön helt enkelt, se till att den har minst 1600DPI bara så är du på det klara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 15 September 2007 Rapport Dela Skrivet 15 September 2007 (redigerat) Kör du FPS spel så rekommenderar jag Razors möss. 1600dpi minns så får du en skit skön känsla på spel som till exempel Battlefield 2, CounterStrike, Far Cry och Oblivion. Själv har jag en Razer Diamondback Cherryred Edition med 1600dpi, jag gillar den skit mycket och kommer inte byta ut den på ett långt tag. Redigerat 15 September 2007 av Hummerpojken Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 16 September 2007 Rapport Dela Skrivet 16 September 2007 Jag hade aldrig bytt från min diamondback (magma) heller om det inte var så att den började glappa så in i h*lvete. Bra mus i övrigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 16 September 2007 Rapport Dela Skrivet 16 September 2007 Hmm.. Märker att det är många här som gillar Razors möss, jag är en som inte gillar de, utan jag förespråkar Logitech Mx518, riktigt skön och bra mus imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Punkmantic Skrivet 16 September 2007 Rapport Dela Skrivet 16 September 2007 Hmm.. Märker att det är många här som gillar Razors möss, jag är en som inte gillar de, utan jag förespråkar Logitech Mx518, riktigt skön och bra mus imo. Long live MM :) Logitech MX518 är klart bäst :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 16 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 16 September 2007 ok men har varit på teknik magasinet och köpt en optimistik mus för 139 spänn skit billigt tycker jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 16 September 2007 Rapport Dela Skrivet 16 September 2007 ja, men så lär den ha ca 600DPI också, visst, du kanske itne märker nåt eftersom du inte har haft nåt annat, men jag skulle bli jävligt less (sitter med en sån nu, usch) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arako Skrivet 16 September 2007 Rapport Dela Skrivet 16 September 2007 (redigerat) jag har en diamondback magma (eller salamander red som det står på den skitsnygga kartongen) Redigerat 16 September 2007 av Arako Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 16 September 2007 Rapport Dela Skrivet 16 September 2007 haha, jag har faktiskt kvar kartongen xD, men musen är paj så kanske kan slänga den xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garderobsapa Skrivet 17 September 2007 Rapport Dela Skrivet 17 September 2007 köp en razor diamondback årets bästa mus år2004 och den e f*n billig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.