Hoppa till innehåll

Tänkte Köpa Ny Mus Men Böhver Lite Hjälp


DiRtY

Rekommendera inlägg

lasermöss kan läsa av ytor mer effektivt, och alltså ha mer DPI, vilket gör att mindre rörelser också registreras.

Nu har iofs optiska möss runt 2000DPI också, vilket räcker väldigt bra, men lasermöss kan ha ända upp till 3200 (i dagsläget, lär bli bättre, till skillnad från optiska möss som mer eller mindre har nått sitt max). Personligen skulle jag inte välja utifrån DPI, jag skulle självklart låta det vara en faktor, men jag trivdes jävligt bra med min diamondback, som "bara" hade 1600DPI, men har nu beställt en Logitech G5, som har 2000DPI, och är laser. Köp en mus du tycker är skön helt enkelt, se till att den har minst 1600DPI bara så är du på det klara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kör du FPS spel så rekommenderar jag Razors möss. 1600dpi minns så får du en skit skön känsla på spel som till exempel Battlefield 2, CounterStrike, Far Cry och Oblivion.

 

Själv har jag en Razer Diamondback Cherryred Edition med 1600dpi, jag gillar den skit mycket och kommer inte byta ut den på ett långt tag.

Redigerat av Hummerpojken
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Punkmantic

Hmm.. Märker att det är många här som gillar Razors möss, jag är en som inte gillar de, utan jag förespråkar Logitech Mx518, riktigt skön och bra mus imo.

Long live MM :)

 

Logitech MX518 är klart bäst :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...