gillis23 Skrivet 15 September 2007 Rapport Dela Skrivet 15 September 2007 har problem med min dator. när jag spelar på den så börjar den intervall hackar efter en stund..har testat många spel och det är likadant på alla..det är en pentium 4. 1,78 gb i minne. ati radeon 9800. 3,00ghz processor.. någon som vet varför.. väldigt tacksam för svar :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 September 2007 Rapport Dela Skrivet 15 September 2007 grafikkortet är nog lite gammalt om jag inte har fel så den kan vara nått med det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 15 September 2007 Rapport Dela Skrivet 15 September 2007 Kanske nogon/några komponenter i datorn som blir varmare än de bör. Har du dammat nåt i datorn under de senaste månaderna? Har det inte varit så förut så är det ju något nytt som hänt. Virus som sitter och äter kraft från datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 September 2007 Rapport Dela Skrivet 15 September 2007 är inte bra på detta men gissar att datorn är runt 3 år gammal med tanke på grafikkortet så om du inte dammat den på 3 år är det dags att göra det ;) min dator är 2år dammade den förra veckan men att dammsuga den en gång om året är bra tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
gillis23 Skrivet 16 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 16 September 2007 är inte bra på detta men gissar att datorn är runt 3 år gammal med tanke på grafikkortet så om du inte dammat den på 3 år är det dags att göra det ;) min dator är 2år dammade den förra veckan men att dammsuga den en gång om året är bra tror jag det är fixat tog bort luckan och damsög datorn..processorn fläkten var helt täckt av dam nu hackar det inte längre..kör utan luckan tillsvidare så han får riktigt med kyla alternativt att köpa en till fläkt... är det någon ide att köpa ett bättre grafikkort till en 3,00 ghz el bättre med ny dator.... tack för svaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 16 September 2007 Rapport Dela Skrivet 16 September 2007 jag vet inte riktigt men jo du skulle behöva ett nyare grafikkort om du har 3ghz, du får ett bättre än det du har för kanske 600 på nått ställe men köp inte det billigaste Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 16 September 2007 Rapport Dela Skrivet 16 September 2007 är inte bra på detta men gissar att datorn är runt 3 år gammal med tanke på grafikkortet så om du inte dammat den på 3 år är det dags att göra det ;) min dator är 2år dammade den förra veckan men att dammsuga den en gång om året är bra tror jag det är fixat tog bort luckan och damsög datorn..processorn fläkten var helt täckt av dam nu hackar det inte längre..kör utan luckan tillsvidare så han får riktigt med kyla alternativt att köpa en till fläkt... är det någon ide att köpa ett bättre grafikkort till en 3,00 ghz el bättre med ny dator.... tack för svaren Luckan == chassi-sidan? Stäng den om din dator inte har fläktlöst chassi. Du kan förstöra luftflödet. Öppet chassi ger oftast inte bättre kylning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.