Gäst Plopp Skrivet 16 September 2007 Rapport Skrivet 16 September 2007 Hejsan jag har försökt fixa xp till min dator men det funkar inte. När jag sätter i windows xp skivan och startar om så tryckar jag "starta från CD". Efter jag gjort det kommer det en felkod 0x0000007B och installationen kan inte fortsätta. Så här står det: Kontrollera om datorn har några virus. Ta bort alla hårddiskar eller hårddiskstyrenheter som nyligen installerats. Kontrollera att hårddisken är korrekt konfigurerad och terminerad. Kör CHKDSK/F för att kontrollera om hårdisken är skadad. Hjälp, vad kan jag göra för att få bort vista och fixa xp en gång för alla :) Citera
Katt Skrivet 16 September 2007 Rapport Skrivet 16 September 2007 Har du formaterat om datorn, asså med riktig formatering, inte med såndär fjössisformatering (kallas även snabbformatering...)? Om inte, gör det! Citera
Gäst Plopp Skrivet 16 September 2007 Rapport Skrivet 16 September 2007 okej hur menar du då, jag har inte fått med nån cd eller nått utan jag formaterar om den genom att trycka på system recovery (F11) när jag startar om datorn. Annars så går det att högerklicka på hårddisken och trycka på formatera men det har jag aldrig provat. Citera
Katt Skrivet 16 September 2007 Rapport Skrivet 16 September 2007 (redigerat) Har du ingen Windows XP skiva? :o Ja, då är det nog kört... Eller, du kan ju skapa en startdiskett, gå in och ladda ner nått på http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm, prova med makeboot.exe. Starta sen datorn med den i, ja resten kan du utantill... Men du måste ju ha en XP skiva om du vill installera XP på datorn... Redigerat 16 September 2007 av Katt Citera
Gäst Plopp Skrivet 16 September 2007 Rapport Skrivet 16 September 2007 (redigerat) Ja jag har xp-skiva men som jag sa, jag provade formatera om men dendär felkoden kom fram och installationen avslutades. Vad ska jag göra med makeboot.exe. Förklara så jag vet Jag tror inte jag ska ta makeboot.exe eftersom den står att det är för windows 2000, jag kanske ska ta xpquick.exe. Please hjälp om du vet hur man ska göra:) Redigerat 16 September 2007 av Plopp Citera
Katt Skrivet 16 September 2007 Rapport Skrivet 16 September 2007 Ähum, jag hadde fel, du ska ta Windows Me OEM, istället. Ladda ner det och följ instruktionerna. Citera
Gäst Plopp Skrivet 16 September 2007 Rapport Skrivet 16 September 2007 Varför ska jag ha windows ME när jag har vista och vill byta till xp:O Citera
Katt Skrivet 16 September 2007 Rapport Skrivet 16 September 2007 För att du antagligen måste formatera om datorn via kommandotolken. Men ladda inte ner det heller, det innehåller inte format.exe... Jag ska kolla efter vad du ska ladda ner, vänta lite... Citera
Gäst Plopp Skrivet 16 September 2007 Rapport Skrivet 16 September 2007 aha okej tack:D Jävligt schysst:D Citera
Katt Skrivet 16 September 2007 Rapport Skrivet 16 September 2007 Ta 98 OEM, det går säkert bra med ME:n, jag vet inte. När du starta datorn trycker du på 1 (sen, enter) och väntar i ett halvår... Hoppas du vet hur du formaterar via kommandoprompten.... Citera
Gäst Plopp Skrivet 16 September 2007 Rapport Skrivet 16 September 2007 okej så jag ska ta 98. Okej tack jag ska försöka så gott jag kan:) Citera
Katt Skrivet 16 September 2007 Rapport Skrivet 16 September 2007 Har du NTFS, så kan det krångla till sig, har förbrett en guide till det, i så fall... Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.