Katt Skrivet 18 September 2007 Rapport Skrivet 18 September 2007 (redigerat) Prova detta: http://h18000.www1.hp.com/support/files/se...load/23839.html Skälv letar jag vidare efter en mindre fil, om du hadde en bootdiskett, skulle det väl bar gå och slänga över filerna från den till USB:n. Du kan få de, om det funkar. Nej, föressten, prova detta! http://www.tinyempire.com/notes/ntldr-swe...._a_floppy_drive? Redigerat 18 September 2007 av Katt Citera
Gäst Plopp Skrivet 19 September 2007 Rapport Skrivet 19 September 2007 okej, ska jag göra som det står, att bränna iso filen på cd. Citera
Gäst Plopp Skrivet 19 September 2007 Rapport Skrivet 19 September 2007 Så här sa en på IDG:es hemsida att man skulle göra: CD måste vara inställd som första boot 1. Ha en diskett med drivrutinerna för SATA-kontrollern, kan normalt gå med en extern diskettenhet också. 2. Göra en special-version av XP-skivan där man lägger in SATA-kontrollerns drivrutin, så kallad slipstreaming. För detta så använder man ett program som nLite. Jag har gjort en special-version av xp och lagt in drivrutinen i cd:n. Men hur gör jag för att ändra i BIOS, att cd:en blir första boot??? Citera
Katt Skrivet 19 September 2007 Rapport Skrivet 19 September 2007 Vad har du för dator? Det är lite olika på olika moddeller... Citera
Gäst Plopp Skrivet 19 September 2007 Rapport Skrivet 19 September 2007 okej, jag har HP. Men jag har hittat nu:) Fast kan det hända nått allvarligt fel om jag ändrar det till cd som förstaboot Citera
Katt Skrivet 19 September 2007 Rapport Skrivet 19 September 2007 Nix! Inte vad jag vet, iaf... Citera
Gäst Plopp Skrivet 20 September 2007 Rapport Skrivet 20 September 2007 okej tack. Ska prova när jag har tid:D Citera
Gäst Plopp Skrivet 20 September 2007 Rapport Skrivet 20 September 2007 Hej igen. Jag har provat allt nu för att fixa xp men det går inte. Jag tror jag vet vad problemet är. Det är för att mina hårdisk (SATA) drivrutiner inte finns någonstans under installationen och därför funkar det inte. Har provat att trycka på F6 när jag installerar xp för att installera SATA RAID kontrollerna men man måste ha någon floppy disk, med drivrutinerna där i. Men jag har ingen floppy disk, det är problemet. Jag har hört att man kan göra "slipstreaming" men det verkar svårt. Man måste göra en ny cd och göra integrerade SATA drivrutiner, har försökt med "nlite" men det funkar inte. Vet någon hur man gör det? Såg på internet att man kunde göra på helt andra sett än så som jag gjorde. Men jag förstog inte så mycket. Men om ni vet hur man gör, I så fall förklara!:) Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.