Hoppa till innehåll

Brothers In Arms: Hell's Highway


Aircondition

Rekommendera inlägg

Höh, om två månader är det adjö till mitt liv då Hell's Highway äntligen kommer. Det kan väl inte bara vara jag som längtar? Om du inte har hört något om BiA: HH borde du verkligen kolla upp det.

 

Hell's Highway är ett FPS som utspelar sig under andra världskriget. Dock måste du till skillnad från CoD och MoH inte bara se till att du själv överlever, utan hela din grupp. Spelet liknar lite Republic Commando då du också för befäl över dina soldater. Med otrolig grafik och en ny sorts FPS tror jag starkt på Gearboxs tredje spel i serien.

 

Rekommenderar ign.com för trailers/förhandstittar.

 

(För latmaskar)

 

 

+ Grafiken: Rökeffekter och explosioner som aldrig förr!

 

+ Ny sorts FPS: Titta på 10 minuters trailern på ign.

 

+ Kommentarerna: Att dina soldater och du börjar viska när en eller flera fiender dyker upp utan att ha upptäckt dig är riktigt häftigt!

 

+ Misstag: Alla gör vi fel ibland och även din grupp kan göra misstag. Det har jag aldrig sett i ett sådant här spel iallfall.

 

+Förstörbar omgivning: Säger sig självt.

 

 

Snälla, snälla, säg inte att jag är den enda. =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Längtar ijhäl mig! Har t.o.m. gjort en egen liten nedräkning. Jag tycker precis allt jag sett så här långt ser ut att kunna hålla världsklass samt krossa Call of Duty. Detta blir ett klart köp till 360 då jag ska förhandsbeställa det! Här är mina favoritgrejer:

 

~ Förstörbara miljöer Trästaket blir till träflisor, sandpåsevärn,flyger all världens väg, däck och metall blir projektiler efter att du sprängt en 88. Det är du som bestämmer vad du vill spränga.

 

~ Misstag Att springa rätt in i fienden vid ett anfall är sällan ett första val, den riktiga styrkan ligegr i att flankera. Både du och fienden kan göra misstag: Lyckade anfall kan leda till att en av dina män stupar. Nu kan även fienderna göra misstag, t.ex. skrika högt, öppna dörrar och gå runt fritt utan att ha sett dig, även om du egentligen befinner dig runt närmaste husknuten.

 

~ Kommando systemet Du spelar SSgt. Matt Baker, och ditt uppdrag är att leda ett gäng grabbar; Ett attackteam om fyra män och ett bazookateam på två. Med ett lätt klick kan du enkelt kommendera dina män att öppna eld mot fiendens skyttevärn, elelr varför inte låta din bazooka kille ta hand om det där maskingevärs nästet? En annan cool sak: Man har fått se en scen för ett uppdrag som går ut på att förintetgöra ett gäng med Flak 88:or. Av sin befälhavare fick man bara reda på åt vilket väderstreck kanonerna befann sig mot, sedan var det bara att klara sig själv. Hmm, hur ska jag hitta dem? Vänta, är det inte lite rök jag skymtar, och där är ju ett plan som störtar. Och avd är det för konstigt ljud? Dessutom finns det ju faktist en tysk med kikare på det där taket! Ja ni fattar, man får helt enkelt luska ut svaret själv. ;)

 

~ Grafiken och designen Grafik har enligt mig aldrig sett såhär coolt ut. Även om BiA: HH är ett FPS kommer du att se dina händer och ben när du klättrar över en mur, eller hela din kropp när du tar skydd bakom en vägg. Gearbox har dessutom ansträngt sig för tt bygga upp ett digitalt och realistiskt levande Holland, exakt som det såg ut då, med affärer och vanliga hus, gator med omkullvälta kullerstenar, bilar och cyklar, civilpersoner som försöker klara sig så gott dem kan. Utvecklarna har byggt upp Zaan och Eindhoven precis somd e såg ut just de datumena genom att titta på gamla bilder från kriget.

 

~ Vapen, crosshair, hälsosystem m.m. Vapnena ser väldigt realistiska ut, och låter även som de gjorde. Du kan än så länge inte se din ammunition i Hell's Highway och du laddar om manualt. Dessutom har din gubbe ingen hälsomätare utan skärmen blinkar röd när det är dags att ta skydd. Crosshairen (siktet) försvinner när du rör dig samt tar skydd bakom en vägg för att få bättre sikte, och kanske det coolaste av allt: Får du en ett riktigt grymt headshot, kanske en granat sprängs mitt framför näsan på de stackars tyskarna som råkar komma i din väg så zoomar spelet automatiskt in på fienden och du får se hans sista sekunder i slowmotion!

 

~ Allt kan hända Precis allt kan hända i Brothers in Arms: Hell's Highway. Det är du som bestämemr hur du leder dina män. Råkar en av dem dö får du fortsätta utan honom, han kommer alltså inte tillbaka förutom om du startar om och spelar om hela spelet. Dessutom är det du som fattar besluten om vad du vill spränga, hur du ska attackera, var du ska söka skydd och hur du måste göra för att överleva. Ingen spelares upplevelse komemr att vara densamma, varken Eindhoven elelr Zaan kommer att se lika ut när det gälelr något! Ingenting är scriptat, det finns ingen speciell story utan du klarar dig själv!

Redigerat av nacho
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Höh, tack Ripto glömde rätt mycket i mitt första inlägg. ^^

 

Det fetaste är (som de säger i en av filmerna där de kommenterar) den nya "FPS-tekniken". Att kunna t.e.x ställa sig bakom en vägg med ryggen till (ni fattar =P) har jag aldrig sett i ett FPS. Att klänga sig över ett hinder med armarna istället för att bara hoppa som vanligt ger en skön känsla av realism. Likaså om man rör sig fram och tillbaka med sitt vapen kommer armarna och händerna inte bara "hänga med" utan göra rörelserna, precis som på riktigt.

 

Att det kommer se ut exakt som det gjorde då, gör det bara ännu bättre.

 

 

Jag tror ärligt talat att det här spelet kommer bli bättre än Crysis.

 

Darkdevil: Kolla inte på trailern, den är rätt usel. ^^ E3 Filmen och 10 Minutes commantary

är att rekommendera.

 

Punkmantic: Ja, PC, Xbox 360 och PS3, vad jag vet. ^^

 

 

Redigerat av Aircondition
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det gör det, och det är den versionen man tror komemr att bli bäst. Det är även den som man visat upp på spelmässor och dylikt. Hell's Highway kan mycket väl bli årets spel om det bara får lit mer uppmärksamhet. Vore kul om Gearbox kunde släppa en riktigt fet demo där de visar att de är kungar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...