Kylle Skrivet 26 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2007 Selene, jag ser mycket väl vad människorna gör, men jag kan inte göra nåt åt det, vad skulle jag göra? Men detsamma gäller för dig, du vinklar mycket åt det du tycker är rätt. Och vilka möbler görs av regnskogen? Vad har regnskogen med ett överflöd av älgar att göra, jag fattar inte sammanhanget? Vaddå river skog och mark? Jag gör det inte, de gör kanske gör det, men vad vet jag, jag är ju bara en dum bonnj*vel. Men Chainsawkitten, tio kor i en hage på ett halvt hektar, är det för tätt? KVAB, huvudet på spiken, kunde inte sagt det bättre själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 26 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2007 Djuren lider ingen risk att bli i överflöd. Det är vi människor som gör det. Även om vi dödar alla djur på jorden är det vi som skapar överflödet. Det är vi som stör naturens balans. Utan oss hade allting gott ättre till i naturen. Vi människor har aldrig gjort något bra för naturen, bara förstört den. Så är det vi eller djuren som förtjänar att dö? Och du, svenska brönder bryr sig inte ett skit om djuren. Små inhägnader där grisarna, korna etc. knappt kan röra sig över huvud taget. ÄR DU TOTALKNÄPP? Du är en riktig stadsbo som inte fattar nånting om livet på landet va? Korna och fåren har för f*n stora hagar där dom går å betar, grisarna har dock en mindre inhägnad men nog f*n räcker det åt dom! NOLLÅTTA! Och så heter det "bönder" inte "brönder". Nej, jag bor inte i Stockholm utan utkanten av Lund. De ställen jag sett har haft fruktansvärda förhållanden inne i ladugården på vintern. Ooooh, hjääälp, ett slarvfel i min stavning, då försvinner hela meningen med mitt inlägg. Selene, jag ser mycket väl vad människorna gör, men jag kan inte göra nåt åt det, vad skulle jag göra? Men detsamma gäller för dig, du vinklar mycket åt det du tycker är rätt. Och vilka möbler görs av regnskogen? Vad har regnskogen med ett överflöd av älgar att göra, jag fattar inte sammanhanget? Vaddå river skog och mark? Jag gör det inte, de gör kanske gör det, men vad vet jag, jag är ju bara en dum bonnj*vel. Men Chainsawkitten, tio kor i en hage på ett halvt hektar, är det för tätt? KVAB, huvudet på spiken, kunde inte sagt det bättre själv. Det som menas är att visst, hjälp ,älgarna förstör, men människan förstör fortfarande otroligt mycket mer. Men ändå är det inte rätt att döda männsikor. Så varför är det ok att döda djur? Är de på något sätt mindre värda? De som inte förstör som vi människor gör och inte utgör något hot mot miljön eller naturen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kylle Skrivet 26 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2007 Skulle du döda dina föräldrar bara för att det finns för många människor på jorden? Men anmäl de dåliga ställena då om djuren nu mår så dåligt, för just nu medverkar du till att de mår dåligt. Men säg inte att alla bönder inte bryr sig om sina djur om du bara sett kanske två gårdar med dåliga förhållanden för då har du blivit rasistisk helt i onödan. Utkanten av Lund? 200 meter från centrum eller? Fatta att det finns inte nåt att göra åt människan, men om vi fortsätter utvecklas så slutar populationsökningen, bli forskare så att alla U-länder får bättre förhållanden, för då minskar du mänskligheten. Bara att du börjar plugga då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 26 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2007 Skulle du döda dina föräldrar bara för att det finns för många människor på jorden? Men anmäl de dåliga ställena då om djuren nu mår så dåligt, för just nu medverkar du till att de mår dåligt. Men säg inte att alla bönder inte bryr sig om sina djur om du bara sett kanske två gårdar med dåliga förhållanden för då har du blivit rasistisk helt i onödan. Utkanten av Lund? 200 meter från centrum eller? Fatta att det finns inte nåt att göra åt människan, men om vi fortsätter utvecklas så slutar populationsökningen, bli forskare så att alla U-länder får bättre förhållanden, för då minskar du mänskligheten. Bara att du börjar plugga då. Att se mitt sammanhang mellan älgarna och regnskogen kan inte vara så svårt, jag menade bara att du sa att älgarna skulle förstöra skogen om de blev för många så däför var det en giltig anledning att skjuta av dem, då kontrade jag med att vi människor försör en jäkla massa skog men oss ska man inte skjuta av, vad är så svårt att förstå med det? Jag förstår bara inte varför alla jägare och jägar anhängare skall försöka pressa fram överflöd och att djuren måste skjutas av, det är ju inte för den goda sakens skull man blir jägare utan för att det är en hobby. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KVAB Skrivet 29 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2007 Men lyssna för fanken: När älgarna förstör så förlorar vi pengar, för vi skulle använt virket till annat, men när vi själva hugger ner så förlorar vi inga pengar för då har vi ju virket! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 29 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2007 När konkurrerande företag existerar förlorar vi pengar. Varför inte ta död på deras personal? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 29 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2007 Men lyssna för fanken: När älgarna förstör så förlorar vi pengar, för vi skulle använt virket till annat, men när vi själva hugger ner så förlorar vi inga pengar för då har vi ju virket! Som Chainsawkitten skrev, konkurerande företag gör att vi mister pengar, ska vi då gå och döda alla så att vi inte förlorar pengar. Lyssna på dig själv, är du allmänt pengagalen eller vad, det du nu sa fick mig att tro änu mer illa om jakt och liknande. När jag går och köper en cd-skiva förlorar jag en jäkla massa pengar, ska jag döda alla i affären, när jag mister jobbet förlorar jag pengar ska jag döda alla på jobbet, när jag förlorar i spel mister jag pengarna jag sattsat ska jag döda de som får pengarna. Sedan när ska folk lära sig att förstå att skogen inte hör till människorna, den hör till allt liv det är inte bara vi som äger den och har rätt till den utan den äger sig självt man kan inte på riktigt äga en skog i så fall skulle det vara de som bor i skogen som äger den alltså älgarna och andra djur. Har du läst någon naturkunskap? Det är älgarna och rådjurens naturliga föda, träden finns bland mycket annat för att dom ska kunna äta från dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 30 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2007 Jag skiter fullständigt i hur de behandlas så länge det smakar gott. _ Jakt är kul, och finns för att djur inte ska bli i överflöd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 30 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2007 Jag skiter i att jag mördar människor och är kannibal. Det smakar gott. Och de är ändå i överflöd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kylle Skrivet 1 November 2007 Rapport Dela Skrivet 1 November 2007 Jakt är en tradition och kultur för mig, ska jag ge upp den bara för att nii inte gillar vad vi jägare gör? Det är ju som att sluta fira jul bara för att några hundra muslimer blir kränka. Tänk på alla trafikolyckor som skulle ske om jägarkåren upphörde. Tänk på vilken ökning av trafikolyckor och hur många vilda djur som överlevde trafikolyckan men blev av med ett ben t.ex, då skulle de ju bara bli lämnade i skogen att dö till slut i plågor, så här gör vi jägare jägare ett stort jobb. Men det där med regnskogen, kan ni inte släppa det nu, vi vet att de inte vårdar skogen som vi gör här i Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 1 November 2007 Rapport Dela Skrivet 1 November 2007 (redigerat) Jag skiter fullständigt i hur de behandlas så länge det smakar gott. _ Jakt är kul, och finns för att djur inte ska bli i överflöd. Kan du inte komma med ngt vettigt att säga så tycker jag att du ska vara tyst. Jakt är en tradition och kultur för mig, ska jag ge upp den bara för att nii inte gillar vad vi jägare gör? Det är ju som att sluta fira jul bara för att några hundra muslimer blir kränka. Tänk på alla trafikolyckor som skulle ske om jägarkåren upphörde. Tänk på vilken ökning av trafikolyckor och hur många vilda djur som överlevde trafikolyckan men blev av med ett ben t.ex, då skulle de ju bara bli lämnade i skogen att dö till slut i plågor, så här gör vi jägare jägare ett stort jobb. Men det där med regnskogen, kan ni inte släppa det nu, vi vet att de inte vårdar skogen som vi gör här i Sverige. Så man kan göra vad som helst till en tradition och det ska vara rätt? Så om jag är tex insatt i olagliga saker som rån då skulle jag kunna säga "Jag rånar en bank om året, det är min tradition ska jag ge upp den bara för att det är olagligt?" Om man jämför allt med julafton och påsk så kan man få allt från mord till rån att bli traditioner. Redigerat 1 November 2007 av Selene Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KVAB Skrivet 1 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 1 November 2007 Jakt är en tradition och kultur för mig, ska jag ge upp den bara för att nii inte gillar vad vi jägare gör? Det är ju som att sluta fira jul bara för att några hundra muslimer blir kränka. Tänk på alla trafikolyckor som skulle ske om jägarkåren upphörde. Tänk på vilken ökning av trafikolyckor och hur många vilda djur som överlevde trafikolyckan men blev av med ett ben t.ex, då skulle de ju bara bli lämnade i skogen att dö till slut i plågor, så här gör vi jägare jägare ett stort jobb. Men det där med regnskogen, kan ni inte släppa det nu, vi vet att de inte vårdar skogen som vi gör här i Sverige. Så man kan göra vad som helst till en tradition och det ska vara rätt? Så om jag är tex insatt i olagliga saker som rån då skulle jag kunna säga "Jag rånar en bank om året, det är min tradition ska jag ge upp den bara för att det är olagligt?" Om man jämför allt med julafton och påsk så kan man få allt från mord till rån att bli traditioner. Att råna en bank är olagligt. Det är inte jakt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.