Katt Skrivet 22 September 2007 Rapport Dela Skrivet 22 September 2007 Jag har en IR port på min HP Pavilion dv8377ea (tror jag), och nu undrar jag om jag kan synca mobilen med den... Det står att jag bara kan använda den till fjärrkontroller, men IR som IR! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 22 September 2007 Rapport Dela Skrivet 22 September 2007 Dra igång IR'en på mobilen/datorn och sök efter nät på datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 September 2007 Rapport Dela Skrivet 22 September 2007 många CD-spelare har ju också IR men dit kan man inte skicka musik men jag ser inte varför en dator inte skulle kunna ta emot musik från IR-porten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 23 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 23 September 2007 (redigerat) Men måste man inte ha ett program på datorn? Hur ska jag jag annars sätta igång IR porten? Jag vet ju inte om den är på eller av, eftersom jag inte ser nån sån ikon i Kontrollpanelen. Provade att rikta mobilens IR port mot datorn, det hände ingenting? Frågade på HPs forum, och fick följande svar: Your IR port is not bi-directional. you can only use it for receiving commands form the remote. You cannot use it to synch your PDA, or use it to receive files from any other device. Med om jag tex vill skicka en bild från mobilen till datorn, så borde det väl gå, eftersom man skickar från mobilen till datorn... Redigerat 23 September 2007 av Katt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.