MrSwat Skrivet 27 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2007 Jag tycker att ens utbildning är nått av det viktigaste man kan ha. Oavsett vad det är. Så gymnasiet kan både vara lätt och svårt. Beror på dig själv och viljan. Och såklart linjen med. Det säjer ju sig självt att vissa länjer kan vara svårare änn andra. Vissa är mer praktiska. Vissa andra är mer teoretiska. Man väljer efter egna behov och det man vill bli. Och om man inte vet så finns ju den bredaste linjen som alla vet är Natur Den e bred och man kan läsa vidare på det mesta. Jag själv har gått 3 år på gymnasiet (Gick ut i sommras) och just nu pluggar jag på univeristet. Visst e jag lite skoltrött. Men jag läser till nått jag verkligen vill blir. Det är min drivkraft. Hitta din egen så lär det gå bra ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filosofen Skrivet 29 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2007 Om du vill leva på sopor, så visst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Papegojskit Skrivet 30 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2007 Stå ut med det hela, gor det bara, och när det är over, så ska det nog bli enklare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 30 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2007 Hallå?? Vad är det du klagar på? Att gå i skola är en dröm för flera miljontalsbarn, och du sitter och klagar på att det tar av din fritid. Sverige ger barnen en av största fritiderna till barnen, medans några barn sitter och jobbar i en vecka mer än vad en storföretagare jobbar i en månad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 30 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2007 Gå ut Gymnasiet och skaffa ett bra jobb, du kommer ångra dej om du hoppar av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 30 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2007 slösat bort ditt liv? låt mig uttrycka mig med 3 bokstäver: LOL. Vad hade du gjort om du inte gick i skolan? spelat CS hela dagarna, face it, i princip alla andra går i skolan. Sure du kan börja på ica och sitta i kassan där resten av ditt liv, men det är mer enformigt än skolan, sure du gör ju som du vill, men jag är 99% säker på att jag i framtiden kan säga "vad var det jag sa". Jag är inne på 12e skolåret, och jag ska nog läsa vidare på högskola/universitet i höst, inte det minsta skolless, sure, vore nice med lön, men så lätt att bara gå till skolan och göra det man ska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordZarao Skrivet 12 November 2007 Rapport Dela Skrivet 12 November 2007 Det är inte så farligt att ta ett paus ett år och börja ett år senare, annars kan du ju göra samma sak efter gymnasiet. Men att man pluggar när man absolut inte orkar med det, så lär man ju sig inte lika mycket.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noiseless Skrivet 12 November 2007 Rapport Dela Skrivet 12 November 2007 Om du vill leva på sopor, så visst!.......lol?Nä men jag är skit less på skolan, så nu går jag inte till skolan, jag är hemma, ibland hjälper jag farsan å sånt. Man kan få ett bra jobb, och även käna mer money, än en som har gått ut hela skolan. Så att hoppa av gymnasiet är inte så farligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst UAP Skrivet 12 November 2007 Rapport Dela Skrivet 12 November 2007 jag brukar inte gå till skolan. Just för det är tråkigt men jag måste gå kvar detta året sen för jag byta gymnsium gick till syon lite för sent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 14 November 2007 Rapport Dela Skrivet 14 November 2007 Om du vill leva på sopor, så visst!Yrken som soppbärare och städare kräver utbildning, du kommer inte in på något jobb om du inte får godkänt på kärnämnerna, man kan inte ens fortsätta till gymnasiet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst InTech Skrivet 14 November 2007 Rapport Dela Skrivet 14 November 2007 Han menar att äta sopor tror jag :P Men jag tror du vill leva ett bra liv senare, och ett ganska bra nu :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 14 November 2007 Rapport Dela Skrivet 14 November 2007 Gymnasiet är inte ens i närheten av att vara så krävande som arbetslivet är. Du jobbar längre dagar, mindre ledigt och om du inte sköter dig eller inte gör dit jobb så kan du bli avskedad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.