Symptom Skrivet 20 November 2007 Rapport Dela Skrivet 20 November 2007 det som suger med skolan är ju läxor >_> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 23 December 2007 Rapport Dela Skrivet 23 December 2007 (redigerat) . Redigerat 21 Juli 2015 av TheExecutor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RoadKiller Skrivet 18 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2008 Gymnasietiden är f*n så mycket bättre än grundskolan, å jag är inte speciellt den som älskar skolan för att mildra det :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GlodLampa Skrivet 20 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2008 seriöst så är det enda man gör i livet att jobba tills man är pensionär, MEN DÅ KAN MAN f*n INTE GÖRA NÅTT MED DET MAN HAR KVAR! att sitta kolla bingolotto typ är det enda man kan göra ju. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 20 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2008 Jag har inte börjat på gymnasiet än, går i 8:an Men jag tycker verkligen att du måste kämpa dig igen lektionerna och skolgången, kommer helt klart att löna sig. Jag jobbar iofs inte på traditonelt sätt, jag går ju i Ks (Kunskapsskolan) och där jobbar man mer fritt. Får planera själv och sådant Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 20 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2008 Jag går i 5:an och jag är lite skolless ibland och bara vill springa runt.Men då tänker jag:Vill jag ha ett bra jobb och utbildning?Vill jag tjäna mycket pengar?Då sätter jag mig ner och börjar jobba. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 25 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2008 Jag orkar inte gå gymnasiet... Jag har gått 9 år i skola och nu när jag har börjat gymnasiet känns det som om jag har missat hela mitt liv bara så där. Skolan förströr min frihet. Nu när jag tänker efter så va f*n började jag på ett gymnasium igentligen. Asså man kan ju överleva endå fastän man inte har gått gymnasiet. Jag orkar inte helt neklt. Jag är så j*vla trött. Vad tror ni? Vad skall du göra om du inte går i gymnasiet då? Sitta hemma och glo på tv? Du är 16 år, och kommer gå ut gymnasiet när du är 18. Säg att du lever tills du är 80 år, då har du alltså 62 år kvar att leva när du är klar med gymnasiet. Så du har knappast missat ditt liv. Jag skulle absolut rekommendera dig att gå klart gymnasiet. Visst, du kan överleva utan att ha gjort det, men du får också fråga dig, hur vill du leva? Allt fler och fler vidareutbildar sig på universitet idag. En person som bara har grundskoleutbildning kommer få det mycket svårt att tävla med akademikerna om arbetsplatser senare i livet. Dock, kanske en praktisk utbildning kanske kan vara något för dig? Typ snickare eller eletriker. Du får kunskaperna du behöver och får lätt jobb senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 26 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2008 håller med det e as trökigt. Men ja går i 8an men endå tråkigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
neVah Skrivet 26 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2008 Gör som du vill. Rekommendera också att du läser klart gymnasiet, men det är ju ditt egna beslut. Ingen ska tvinga dig att läsa om du inte vill det. Däremot kommer du få bättre jobb när du går ut gymnasiet än när du hoppar av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Zakakiro Skrivet 20 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2008 jag kanske inte ens komma in på gymnasiet "-.- jag suger i alla ämnen förutom engelska och svenska... så gåå gymnasiet, tänk att det finns många som inte kommer in och så gärna vill det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jolt Skrivet 21 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2008 Några jag känner har sagt att det är jobbigast i första ring. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 29 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2008 Du måste tänka på ditt jobb och framtid. Gå på gymnasiet så får du ett ganska bra jobb så kanske du slipper universitetet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.