Hoppa till innehåll

Rädd Att Inte Klara Målen


Lynott
 Dela

Rekommendera inlägg

alltså allvarligt amOt, för att få bra betyg måste du lägga ner lite tid för att få dem, även om du inte kommer ihåg ett skit två dar senare. du får igen det senare, tro mig, jag gjorde det misstaget och lade inte ner tillräckligt med tid på skolan när jag gick grundskolan och nu får jag igen för det på gymnasiet. så jobba åtminstone lite om dan. du tjänar på det i längden

 

och för övrigt till dig som sa "om du inte vill jobba på donken för resten av livet", McDonalds råkar faktiskt va en av de bästa CV:na man kan få som ung, det visar nämligen att man kan klara av MYCKET stress. sen är det faktikst så att det är väldigt svårt att få jobb där eftersom att det är så många som söker dit...

Redigerat av Aviator
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag är rädd att inte klara mina vinter betygs mål som jag satt ut, satt ut ganska höga betyg men nu har vi haft 2 prov och jag har fått G på båda. >_> . Jag pallar bara inte att plugga till dom, skolkar hellre, festar på kvällarna då jag ska plugga, är för trött för att plugga på morgonen, letade upp den nerdigaste sidan jag hänger på, fuska.se . (Ta inte illa upp admin;)) hursomhelst så vill jag gärna ha hjälp om saker jag kan göra för att förbättra mina betyg, hellst lätta vägar :D

Du har i stort sett redan nämnt allting.

 

Sluta festa på kvällarna, ta tag och börja plugga till prov, skolka absolut inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skolka är totalt onödigt, jag har skolkat från 1 lektion på dom 12 år jag har gått i skola, så totalt dumt att skita i skolan, du gör ju inget vettigt ändå utanför skolan. Sen är du 14 år, så festa kan du göra på helgerna, du lär inte gå ut på lill-lördag och ta en öl på krogen iaf.

 

Plugga bör du göra i god tid, men ofta behöver man inte plugga särskilt mycket om man hänger med på lektionerna, så det du uppmärksammar där slipper du ta dig tid att göra på fritiden. Kan ju vara svårt att hålla motivationen uppe, men då är det bra att du har satt upp mål, men då måste du ju se till att du kämpar för att uppnå målen. Jag sätter upp mål själv, och jag fick "bara" VG på mitt senaste prov, och var rätt missnöjd med det, eftersom jag nog hade kunnat klara MVG om jag bara hade pluggat aningen mer, men jag var lite för lat för det, tydligen. Så sluta slappa och inse att skolan är en jävligt viktig del av ditt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...