sert219 Skrivet 28 September 2007 Rapport Dela Skrivet 28 September 2007 (redigerat) Jag vill ha ett filmredigerar program som man lägga till typ "eld" på en leksaks-pistol och ljud så att det ser ut som att man skjuter. Vet nån ett sånt program? Och jag HAR googlat Redigerat 28 September 2007 av sert219 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
iBye Skrivet 28 September 2007 Rapport Dela Skrivet 28 September 2007 http://www.google.se/search?hl=sv&clie...ram&spell=1 där har du massa som snackar om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 28 September 2007 Rapport Dela Skrivet 28 September 2007 Jag vill ha ett filmredigerar program som man lägga till typ "eld" på en leksaks-pistol och ljud så att det ser ut som att man skjuter. Vet nån ett sånt program? Och jag HAR googlat Herregud, det går inte att bara försöka googla - DU MÅSTE VETA HUR MAN GOOGLAR OCKSÅ! Och kan du inte ens googla rätt så tvivlar jag starkt på att du kommer kunna fixa muzzleflashes heller. After Effects Sony Vegas Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 28 September 2007 Rapport Dela Skrivet 28 September 2007 Windows movie maker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 29 September 2007 Rapport Dela Skrivet 29 September 2007 Ja, där går det värkligen och lägga in en massa effekter... :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 1 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2007 After effects är ju kung, dock har jag inte jobbat mkt med det så är rätt n00b på det... finns så mycket att lära sig ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 3 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2007 Jo, after effects (som jag arbetar i jämt och ständigt) är väldigt kraftfullt - Men är man erfaren med Windows Movie Maker och något smart så kan jag säga att det är fullt möjligt att skapar muzzle flashes (eld framför pistol) där också, dock är det lite mer komplicerat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
webbmonarken Skrivet 7 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2007 Jag vill ha ett filmredigerar program som man lägga till typ "eld" på en leksaks-pistol och ljud så att det ser ut som att man skjuter. Vet nån ett sånt program? Och jag HAR googlat vad är det för fel på folk idag? XD haha :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 8 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2007 Jo, after effects (som jag arbetar i jämt och ständigt) är väldigt kraftfullt - Men är man erfaren med Windows Movie Maker och något smart så kan jag säga att det är fullt möjligt att skapar muzzle flashes (eld framför pistol) där också, dock är det lite mer komplicerat. Finns det nån gudie hur man gör det? Länka till den i så fall! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 9 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2007 Exportera bildruta -> GIMP -> tillbaka, ganska jobbigt :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 9 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2007 Och det finns inga tillägg att ladda ner, eller nåt? Trodde det skulle vara mer kompliserat än så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 10 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2007 Vad heter det nu. CinePaint eller ngt tror jag. hette innan Film GIMP, alltså GIMP fast för film. Använt i flera olika kommersiella filmer, t.ex. Scooby Doo. Det är inget videoredigeringsprogram utan för att t.ex. lägga på effekter. Har dock inte testat det personligen. Om du inte hittar ngt på CinePaint så sök på "Film GIMP" (Det är Open Sourcce BTW, GPL, alltså gratis) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.