Gäst onix8 Skrivet 30 September 2007 Rapport Dela Skrivet 30 September 2007 1.är det svårt och göra ett eget spel 2.vilket program ska man använda vet inte m jag ska skriva det i detta forumet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 30 September 2007 Rapport Dela Skrivet 30 September 2007 Om det är svårt att göra ett egte spel. Det beror på vad du ska göra för slags spel. Är det ett enkelt 2D spel (pacman som exempel), då kan det vara extremt enkelt. Om du ska ha något enkelt program så ska det vara: GameMaker. Jag började att programmera i KidsProgrammingLanguage(KPL) Den nya versionen heter Phrogram. http://www.kidsprogramminglanguage.com/svenska/download.php Själv sitter jag och programmerar i VisualBasic 6 och försöker gå över till VisualBasic.NET. Jag har länge tänkt göra något enklare 2D spel, men det blir som sagt alldrig av. Jag sitter mest och programmerar lite lätta program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Estevan137 Skrivet 1 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2007 (redigerat) Om det är svårt att göra ett egte spel. Det beror på vad du ska göra för slags spel. Är det ett enkelt 2D spel (pacman som exempel), då kan det vara extremt enkelt. Om du ska ha något enkelt program så ska det vara: GameMaker. Jag började att programmera i KidsProgrammingLanguage(KPL) Den nya versionen heter Phrogram. http://www.kidsprogramminglanguage.com/svenska/download.php Själv sitter jag och programmerar i VisualBasic 6 och försöker gå över till VisualBasic.NET. Jag har länge tänkt göra något enklare 2D spel, men det blir som sagt alldrig av. Jag sitter mest och programmerar lite lätta program. Kan man bara göra 2D spel? Redigerat 1 Oktober 2007 av Estevan137 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst InTech Skrivet 1 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2007 I gamemaker kan man inte göra 3d-spel tror jag. Isåfall borde man vara ganska skicklig.Men, börja med gamemaker, Och fortsätt med svårare och svårare program Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 1 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2007 (redigerat) KPL är skräp! Game Maker är bättre... Och Dark Basic är bäst, fast ganska svårt! Redigerat 1 Oktober 2007 av Katt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apakalsong Skrivet 1 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2007 det går att göra pokémon spel i GameMaker Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 3 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2007 KPL är riktikt piiiiiiip skoj när man är nybörjare och ändå vill vara anancerad genom att endast programmera... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst rivers Skrivet 3 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2007 Lär dig Flash 8... Kan bli riktigt gryma spel, men mycket arbete! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.