Katt Skrivet 5 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2007 Jo, ramminnet gör en hel del! Bättre att köpa mer RAM än ett nytt grafikkort, men ibland hjälper inte det... Sen beror ju förstås hastigheten på processorn oxå... Så du kan inte vänta dig att det går jättesnabbt om du trycker in 2 X 4 Gigs minnen (jag viste inte att det fanns 4 gigs RAM minnen, men det gör det! :o ) och du har en AMD Duron processor :lol: . Med tanke på att aplikationer max kan utnyttja totalt 3 gb ram på 32 bitars system så verkar det ganska meningslöst i mina ögon sett. Om man inte kör 64 bitars windows/linux förstås. Jag såg ett moderkort, där man kunde trycka i 24 GB RAM minne i! Och två processorer... Det måste jag ha! Få se om jag hittar det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GunsNroses Skrivet 5 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2007 själv har man 3000 RAm eller lite mer :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 6 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2007 Har du brist på RAM kan det vara läge att skaffa mer, men annars är det onödigt. Mer RAM gör inte datorn snabbare, det gör bara att tunga applikationer kan köras lättare eftersom mer data kan sparas i RAM:et som är snabbare än hårddisken som det annars måste sparas på.Och därmed blir datorn snabbare... Tänk lite innan du skriver... Inte säkert. Det är ett stort OM där. Ifall man inte utnyttjar allt minne gör mer minne ingen nytta. Läs innan du kritiserar ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 18 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2007 Tänkte köpa AMD Athlon 64 X2 6000+ och 2048Mb RAM. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.