Gäst Destiny Skrivet 14 Oktober 2007 Rapport Skrivet 14 Oktober 2007 (redigerat) Hej folk! Som ni kanske redan visste så har jag hållit på med en manga sida som nu är mer eller mindre.. DÖD! Så nu tänker jag utveckla designen lite.. Så att sidan inte ser så "liten" ut. Designen kommer att vara halft CSS och halft Photoshop jobb.. Men har ingen aning hur den ska se ut. Det enda som kommer upp i huvudet är BCMangas design ._. Så ge mig lite tips folk ;) För er som vill se den nuvarande desigen så kan ni gå in på sidan: http://manganim.se.nu EDIT: För er som inte fattat det så ska jag göra om hela layouten. Alltså göra en ny.. /Destiny Redigerat 14 Oktober 2007 av Destiny Citera
Mumutio Skrivet 14 Oktober 2007 Rapport Skrivet 14 Oktober 2007 Någon roligare bakgrundsfärg skulle ju vara intressant... Citera
Gäst Destiny Skrivet 14 Oktober 2007 Rapport Skrivet 14 Oktober 2007 Någon roligare bakgrundsfärg skulle ju vara intressant... Ska göra om hela layouten! Inte bara ändra vissa saker ._. Och det är inte ens säkert att jag kommer använda samma färger. Citera
Mumutio Skrivet 14 Oktober 2007 Rapport Skrivet 14 Oktober 2007 Gör navigationen större i den nya layouten då, och använd inte samma färger. Den stora bilden där uppe fyller ingen fuktion, ersätt den med större navigationsknappar. Det skulle kännas bra med någon bild längst ner också, så att inte texten står ända ned till kanten. Citera
Gäst Destiny Skrivet 14 Oktober 2007 Rapport Skrivet 14 Oktober 2007 Gör navigationen större i den nya layouten då, och använd inte samma färger. Den stora bilden där uppe fyller ingen fuktion, ersätt den med större navigationsknappar. Det skulle kännas bra med någon bild längst ner också, så att inte texten står ända ned till kanten. Okej, tack. Citera
Gäst Destiny Skrivet 14 Oktober 2007 Rapport Skrivet 14 Oktober 2007 Knapparna ska vara text. ;( Huh? Citera
Fality Skrivet 14 Oktober 2007 Rapport Skrivet 14 Oktober 2007 http://manganim.byethost3.com/images/index_15.gif Din nuvarande knapp. Sj och många andra föredrar text med CSS i bakgrunden. Citera
Gäst Destiny Skrivet 14 Oktober 2007 Rapport Skrivet 14 Oktober 2007 http://manganim.byethost3.com/images/index_15.gif Din nuvarande knapp. Sj och många andra föredrar text med CSS i bakgrunden. Ska försöka fixa det i den kommande designen. Citera
Ozoon Skrivet 14 Oktober 2007 Rapport Skrivet 14 Oktober 2007 Knapparna ska vara text. ;(Håller med, nu har du bilder som knappar, ta bara onödig tid att ladda... fixa text istället. Citera
Gäst Destiny Skrivet 14 Oktober 2007 Rapport Skrivet 14 Oktober 2007 Knapparna ska vara text. ;(Håller med, nu har du bilder som knappar, ta bara onödig tid att ladda... fixa text istället. Jo.. Det är kanske det som tar lång tid att ladda ,) Citera
Fality Skrivet 14 Oktober 2007 Rapport Skrivet 14 Oktober 2007 Knapparna ska vara text. ;( Håller med, nu har du bilder som knappar, ta bara onödig tid att ladda... fixa text istället. Jo.. Det är kanske det som tar lång tid att ladda ,) Dt e dom, dom laddade inte änns en gång för mig. ;/ Som sagt, text ftw. Gör ba en ruta i HTML med en CSS klass, sätt background-image i CSS:et och skriv texten på HTML:en. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.