Gäst Plopp Skrivet 15 Oktober 2007 Rapport Skrivet 15 Oktober 2007 Hejsan det är så att en kompis till mig vill ha vista. Han har vistafilerna på sin dator men problemet är att man måste göra en bootbar dvd-skiva. Jag har letat efter bootimages (har två stycken som inte funkar, det kommer upp någon error) men jag hittar ingen bra. Vet ni om det finns någon bra bootimage någonstans att ladda ned så att man kan boota vista? Tacksam för svar... Citera
epaaj Skrivet 15 Oktober 2007 Rapport Skrivet 15 Oktober 2007 Vad exakt ska han ha boot skivan till? Har han ett installerat Windows Vista och kan inte boota upp? =S Installera om med den CD han har och hoppas på att det funkar kanske? Citera
Gäst Plopp Skrivet 16 Oktober 2007 Rapport Skrivet 16 Oktober 2007 nejnej har provat allt möjligt. Det behövs en bootimage. Vet nån vart man kan hitta en bra fungerande?? Citera
Gäst Plopp Skrivet 16 Oktober 2007 Rapport Skrivet 16 Oktober 2007 Asså han har windows xp men vista filerna i datorn. Man måste fixa en bootbar dvdskiva. Jag har provat en image men när jag ska boota så kommer det ett felmedelande där det står att NTLDR inte finns. Vad kan göra åt det. Citera
Katt Skrivet 16 Oktober 2007 Rapport Skrivet 16 Oktober 2007 (redigerat) http://tinyempire.com/notes/ntldr-swe.htm Kolla på denna sida... Redigerat 16 Oktober 2007 av Katt Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.