Vitdom Skrivet 18 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2007 (redigerat) Är det någon som vet varför det blinkar gult vid datorns strömbrytarreläknapp? Jag har alltid undrar det. :huh: Eftersom först trodde jag att det var processorn som arbetade, men det var det inte.. Eftersom när min processorandvändning stod på ca 80% blinkade det inte. Är det typ hårddisken eller? Redigerat 18 Oktober 2007 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 18 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2007 Så blinkar det 24/7 vid mitt bredbandsuttag i datorn. Kanske är det ? Men annars är det kanske hårddisken eftersom vissa UsB minnen har en lampa på sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 18 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2007 (redigerat) Nej asså vid datorns strömbrytarreläknapp blinkar det endast när datorn arbetar/tänker. Så det blinkar inte 24/7. Men jag tror faktiskt mest på hårddisken eftersom min sitter precis ovanför strömbrytar relä't. Men vill iallafal att någon som är säker på detta skriver det eftersom att jag vill kunna felsöka min dators prestanda. Redigerat 18 Oktober 2007 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Denieru Skrivet 18 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2007 Du ska troligen inte lyssna på mig men jag slänger väl in en gissning, CPU:n? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 18 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2007 en dator brukar ha en röd och grön. grön = datorn är påslagen röd = datorn jobbar (hårddisken tror jag) har det gröna blivit gult så betyder det oftast att nåt är fel, annars kanske du inte har röd utan orange ist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 18 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2007 (redigerat) I mitt fall... Blå ring runt strömbrytarreläknappen = datorn är påslagen Liten blinkande gul lysdiod ovanför strömbrytarreläknappen = ??? Redigerat 18 Oktober 2007 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 18 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2007 Tror att det är hårddisken... Varje gån man startar ett program eller sparar info, blinkar den.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 18 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2007 Tror att det är hårddisken... Varje gån man startar ett program eller sparar info, blinkar den....Alltså har han en hårddisk som är som ett UsB minne ?För UsB minnenas lampa blinkar alltid när man andvänder det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 18 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2007 Nej, det är en lampa på chassit som blinkar när något sparas. Jag hör till och med hårddisken arbeta, och lampan blinkar i takt! ;: Det brukar vara en lite burksymbol drevid den blinkande lampan, och den betyder hårddisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst data-typen Skrivet 19 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2007 usch! vad ni är n00biga idag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 20 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2007 Nej, det är en lampa på chassit som blinkar när något sparas. Jag hör till och med hårddisken arbeta, och lampan blinkar i takt! ;: Det brukar vara en lite burksymbol drevid den blinkande lampan, och den betyder hårddisk.Det är ju den som sitter bredvid min on/off knapp jue XD Till höger om den är det en burk (= Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.