Hoppa till innehåll

Problem Med Sparning På Pokemon Guld


Selene
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag började spela Pokemon ruby häromdagen för första gången på riktigt länge, detta lockade även min pojkvän att spela så han började en ny fil på sitt Pokemon guld men när jag träffade honom i morse och han skulle fortsätta spela på sin fil hade den försvunnit så han startade om från början igen när vi spelat några timmar (med regulär sparning) så stängde vi av för att äta, när vi hade ätit skulle vi fortsätta spela och min pojkvän slog på sitt pokemon guld för att upptäcka att hans nya fil även den hade försvunnit spårlöst.

 

Detta fann vi underligt då han hade sparat spelet flera gånger så jag plockade fram min verison av guld jag visste att jag hade en gammal sparning från när jag spelat tidigare och startade det men även min fil på guld var spårlöst försvunnen.

 

Nu undrar jag har någon mer stött på detta problem med Pokemon Guld?

 

Sedan har jag en till liten fråga, på Pokemon Silver kan man ställa om klockan helt under tidens gång råkade på fel på AM och PM så nu är det natt för mig när det är dag i verkligheten och dag när jag sover villket inte är så kul. Pratar man med "sin mamma" i spelet så ställer hon bara om klockan en timma framåt och när man pratar med henne igen drar hon tillbaka klockan en timme. Men kan man och isåfall hur gör man för att ställa om klockan för att få ordning på dygnen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.gamefaqs.com/portable/gbcolor/file/198308/12550

 

Här har du en guide för hur man ändrar klockan i spelet. Jag har inte testat den, men jag kan testa den under helgen om jag hittar min Guld-kassett. Och förutsatt att den fortfarande fungerar.

 

Problemet med era Guld-kassetter är att batterierna har tagit slut. Pokemon-kassetterna använder ett internt batteri för att spara en fil och när batteriet väl tagit slut, då kan man inte spara längre. Du kan byta ut batteriet själv eller ta kassetten någonstans där de kan byta batteriet åt dig. Du behöver ett CR2025 eller DL2025 batteri.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.gamefaqs.com/portable/gbcolor/file/198308/12550

 

Här har du en guide för hur man ändrar klockan i spelet. Jag har inte testat den, men jag kan testa den under helgen om jag hittar min Guld-kassett. Och förutsatt att den fortfarande fungerar.

 

Problemet med era Guld-kassetter är att batterierna har tagit slut. Pokemon-kassetterna använder ett internt batteri för att spara en fil och när batteriet väl tagit slut, då kan man inte spara längre. Du kan byta ut batteriet själv eller ta kassetten någonstans där de kan byta batteriet åt dig. Du behöver ett CR2025 eller DL2025 batteri.

Tack för all hjälp ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det kan vara nåt fel på spelet,typ repat eller nåt sånt

Omöjligt då allt sitter i ett kasset (som skydd)

 

det kanske inte är omöjligt

det kan bli fel när man stoppar in spelet till ex: man stoppar in spelet åt fel håll och råkar skada grejerna som sticker ut lite ur kaseten

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...