Gäst GunsNroses Skrivet 12 December 2007 Rapport Dela Skrivet 12 December 2007 det finns lagar för det jo, men det är en skolbild så jag ´vet inte hur det är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 13 December 2007 Rapport Dela Skrivet 13 December 2007 Du har FULL rätt att kräva att dom tar bort det på allmäna foton.Men på skolfoton vet jag inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 14 December 2007 Rapport Dela Skrivet 14 December 2007 Du gick med på att hon tog ett kort på dig, då får du skylla dig själv. Jag kan ta kort på vem som helst som befinner sig på ett allmännt ställe. Man jag får inte ta kort på dig då du befinner dig på ett privat område. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dellan Skrivet 16 December 2007 Rapport Dela Skrivet 16 December 2007 Jag har aldrig blivit med på framsidan eller på nått annat foto förutom på själva klassfotot. Min dröm sen förskolan är att va på framsidan XD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 17 December 2007 Rapport Dela Skrivet 17 December 2007 Man får oftast papper då man börjar skolan: Kryssa i här om din son/dotter får visas på film i hemsidan, skolkatalogen och sånt. Din vårdnadshavare har nog godkänt det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sert219 Skrivet 18 December 2007 Rapport Dela Skrivet 18 December 2007 Vafan ja va me i tidningen en gång ochså och den bilden tog dom utan att fråga om dom fick j*vla åsnorna. Visste inte att de fanns en lag mot det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 3 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2008 (redigerat) Detta är ett bra exempel på att man ska fråga vad som händer innan man gör det. Tyvärr så får du nog skylla dig själv. Även om det känns för jävligt. Om det är så att den kränker dig extremt så kan du ta det till domstol. Är det dock bara en vanlig bild på dig själv så kan inte lagen hjälpa dig särskilt mycket. Dessutom så har du gett ditt personliga tillstånd och det är gränsen mellan att få rätt och fel i domstol. Redigerat 4 Januari 2008 av Gird3r Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 7 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2008 Ingen får använda din bild i offentliga sammanhang utan ditt godkännande. Om en skolkatalog klassas som offentlig vet jag inte, men om den redan är tryckt och utdelad så är det inte mycket att göra, eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 19 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2008 Stäm dem om du vill vinna pengar! Go for it! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 19 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2008 Stäm dem om du vill vinna pengar! Go for it!I så fall så är det hans föräldrar som ska stämma fotografen. Men gjort är gjort. Dock tyckte jag att fotografen kunde ha informerat mera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 20 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2008 Stäm dem om du vill vinna pengar! Go for it!I så fall så är det hans föräldrar som ska stämma fotografen. Men gjort är gjort. Dock tyckte jag att fotografen kunde ha informerat mera. Det är klart. Fast samma sak hände med mig oxå. Killen sa aldrig att det skulle va på katalogen. Äntligen kommer man med på första sidan på katalogen o så var man inte allvarlig. Ser f*n inte normal ut på den bilden. :P Men vad ska man göra lixom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raffed Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2008 Stäm dem om du vill vinna pengar! Go for it! I så fall så är det hans föräldrar som ska stämma fotografen. Men gjort är gjort. Dock tyckte jag att fotografen kunde ha informerat mera. Det är klart. Fast samma sak hände med mig oxå. Killen sa aldrig att det skulle va på katalogen. Äntligen kommer man med på första sidan på katalogen o så var man inte allvarlig. Ser f*n inte normal ut på den bilden. :P Men vad ska man göra lixom? Om vi skulle börja stämma för sånna saker skulle vi ju bli som USA.. <.< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.