Gimcor Skrivet 25 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2008 En människas hjärna försöker alltid hitta logiska förklaringar till sin omvärld. då undrar ju jag vilken defekt/missbildning en religiös har på sin hjärna? det finns ingen logik whatsoever i religion och är bara ett patetiskt försök att hitta en mening med livet. Vad som är patetiskt är att ni inte kan acceptera någon annans religion. Och när det gäller "defekten på hjärnan"... Är du helt j*vla pantad din IQ-befriade idiot? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 25 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2008 En människas hjärna försöker alltid hitta logiska förklaringar till sin omvärld. då undrar ju jag vilken defekt/missbildning en religiös har på sin hjärna? det finns ingen logik whatsoever i religion och är bara ett patetiskt försök att hitta en mening med livet. Vad som är patetiskt är att ni inte kan acceptera någon annans religion. Och när det gäller "defekten på hjärnan"... Är du helt j*vla pantad din IQ-befriade idiot? Bara för att han säger vad han tycker betyder inte att han är en IQ-befriad idiot..Det är faktiskt rätt det han säger, religion är ett sätt att förklara allt okända, som livet efter döden. För väldigt länge sen så skapades religion som ett sätt till att förklara allting, detta kan ni läsa om på min post här: http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&...t&p=1248311 Sen har religionen också blivit "justerad" av olika regeringar och härskare, dem säger att efter döden så kommer man till himlen och i krig är det OK att döda.. och dem har använt detta för att skaffa fram armeér som är orädda för döden och slåss in till det sista. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 25 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2008 (redigerat) En människas hjärna försöker alltid hitta logiska förklaringar till sin omvärld. då undrar ju jag vilken defekt/missbildning en religiös har på sin hjärna? det finns ingen logik whatsoever i religion och är bara ett patetiskt försök att hitta en mening med livet. Vad som är patetiskt är att ni inte kan acceptera någon annans religion. Och när det gäller "defekten på hjärnan"... Är du helt j*vla pantad din IQ-befriade idiot? Bara för att han säger vad han tycker betyder inte att han är en IQ-befriad idiot..Det är faktiskt rätt det han säger, religion är ett sätt att förklara allt okända, som livet efter döden. För väldigt länge sen så skapades religion som ett sätt till att förklara allting, detta kan ni läsa om på min post här: http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&...t&p=1248311 Sen har religionen också blivit "justerad" av olika regeringar och härskare, dem säger att efter döden så kommer man till himlen och i krig är det OK att döda.. och dem har använt detta för att skaffa fram armeér som är orädda för döden och slåss in till det sista. Och på grund av det han sa så tycker jag att han är en IQ-befriad idiot. Religion har en del av sina egna "förklaringar" till det okända. Men det är inte det som religionen grundas på. Även om det kom massvis med personer som har bevis och förklaringar till det okända så skulle detta knappast betyda att hela religionen rasar ihop. Redigerat 25 Mars 2008 av Gimcor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GlodLampa Skrivet 25 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2008 vem är det som är IQ befriad här? jag som sitter här och tror på forskning och fysik, eller nån (du) som sitter och tror på nått som det inte finns ett enda grundade belägg för. kom igen, erkänn. religion är bara ett medel för att uppnå en mening med ditt patetiska liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 25 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2008 vem är det som är IQ befriad här? jag som sitter här och tror på forskning och fysik, eller nån (du) som sitter och tror på nått som det inte finns ett enda grundade belägg för. kom igen, erkänn. religion är bara ett medel för att uppnå en mening med ditt patetiska liv. Jag har aldrig förnekat forskningen, jag tror på teorin om big bang, jag tror på evolution enligt Darwin etc, men jag ser inte ner på andra person bara för att de tycker annorlunda. Jag accepterar dem och jag skulle aldrig kalla en religiös person för patetisk oavsett livstro och hur de utövar den. Slutligen så har jag har ingen mening med mitt liv annat än att njuta så mycket det går och göra det bästa av det. Du vet inte vem jag är så sluta göra idiotiska antaganden... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 25 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2008 En människas hjärna försöker alltid hitta logiska förklaringar till sin omvärld. då undrar ju jag vilken defekt/missbildning en religiös har på sin hjärna? det finns ingen logik whatsoever i religion och är bara ett patetiskt försök att hitta en mening med livet. När man läser det du skriver, så kan man tro att en religiös person inte får tro på forskning etc. överhuvudtaget. Gud har gett dig en hjärna för att du ska tänka och vara förnuftig samtidigt som du kan upptäcka och forska om olika saker. Det som är förbjudet är att man ifrågasätter Gud, som t.ex. evolutionsteorin, Big Bang osv. Förstått?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 25 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2008 (redigerat) En människas hjärna försöker alltid hitta logiska förklaringar till sin omvärld. då undrar ju jag vilken defekt/missbildning en religiös har på sin hjärna? det finns ingen logik whatsoever i religion och är bara ett patetiskt försök att hitta en mening med livet. När man läser det du skriver, så kan man tro att en religiös person inte får tro på forskning etc. överhuvudtaget. Gud har gett dig en hjärna för att du ska tänka och vara förnuftig samtidigt som du kan upptäcka och forska om olika saker. Det som är förbjudet är att man ifrågasätter Gud, som t.ex. evolutionsteorin, Big Bang osv. Förstått?! Vilket alltså är att förbjuda fritt tänkande och logik... Vem sade att bibeln var själva religionen? Var bibeln "skriven av Gud"? Nej, det var den inte. Att säga att bibeln är själva religionen är en stor feltolkning som många gör.Inte hela religionen, men det är trots allt den heliga texten. De skrifter som hela religionen grundar sig i... Redigerat 25 Mars 2008 av Chainsawkitten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 25 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2008 (redigerat) Vem sade att bibeln var själva religionen? Var bibeln "skriven av Gud"? Nej, det var den inte. Att säga att bibeln är själva religionen är en stor feltolkning som många gör.Inte hela religionen, men det är trots allt den heliga texten. De skrifter som hela religionen grundar sig i... Det är här ett stort del av problemet ligger. För er som tror på vetenskapen anser att det inte är logiskt, medans för oss, som tror på Gud, är detta helt logiskt. Redigerat 25 Mars 2008 av Fusion Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 25 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2008 Vem sade att bibeln var själva religionen? Var bibeln "skriven av Gud"? Nej, det var den inte. Att säga att bibeln är själva religionen är en stor feltolkning som många gör.Inte hela religionen, men det är trots allt den heliga texten. De skrifter som hela religionen grundar sig i... Det är här ett stort del av problemet ligger. För er som tror på vetenskapen anser att det inte är logiskt, medans för oss, som tror på Gud, är detta helt logiskt. Medans big bang och sånt bygger på logiska, observerade och dokumenterade kemiska reaktioner, vill jag undra hur det är logiskt att en Gud skapade människan genom att samla damm, och sedan ta ett jäkla revben och skapa kvinnan. för att inte tala om att Gud måste finnas utanför tid och rum vilket är omöjligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 26 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2008 Det är det som är hela skillnaden mellan vetenskap och religion. Vetenskap baserar sig på logiska resonemang och bevis. Religion grundar sig på lösa antaganden. Att tro utan något bevis är precis vad religion går ut på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 26 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2008 Vem sade att bibeln var själva religionen? Var bibeln "skriven av Gud"? Nej, det var den inte. Att säga att bibeln är själva religionen är en stor feltolkning som många gör.Inte hela religionen, men det är trots allt den heliga texten. De skrifter som hela religionen grundar sig i... Det är här ett stort del av problemet ligger. För er som tror på vetenskapen anser att det inte är logiskt, medans för oss, som tror på Gud, är detta helt logiskt. Medans big bang och sånt bygger på logiska, observerade och dokumenterade kemiska reaktioner, vill jag undra hur det är logiskt att en Gud skapade människan genom att samla damm, och sedan ta ett jäkla revben och skapa kvinnan. för att inte tala om att Gud måste finnas utanför tid och rum vilket är omöjligt Du måste vara verkligen dum i huvudet. För oss som tror på Gud, den Allsmäktige, så är detta logiskt. Det där med att kvinnan skapats av ett revben har jag aldrig hört talas om. "För att inte ens tala om att Gud måste finnas utanför tid och rum vilket är omöjligt". Tror du att vi snackar om människan, eller? Det är det som är hela skillnaden mellan vetenskap och religion. Vetenskap baserar sig på logiska resonemang och bevis. Religion grundar sig på lösa antaganden. Att tro utan något bevis är precis vad religion går ut på. För oss religiösa är detta inte lösa antaganden, då det finns heliga böcker som vi anförtror oss på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 26 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2008 (redigerat) Det är det som är hela skillnaden mellan vetenskap och religion. Vetenskap baserar sig på logiska resonemang och bevis. Religion grundar sig på lösa antaganden. Att tro utan något bevis är precis vad religion går ut på. För oss religiösa är detta inte lösa antaganden, då det finns heliga böcker som vi anförtror oss på. Jamen, du har inte lyssnat. Vetenskap baserar sig på bevis, religion baserar sig på sånt som man hört i en "helig bok". Ni har absolut inga "bevis" förutom den dära boken. Medans forskarna har hittat bevis på att människan en gång var apras och primater och så vidare genon DNA-analyser, så säger dem religösa att detta är fel, och bara det som står i den "heliga" boken är rätt. Ett riktigt bevis skulle vara om man t.ex. hittade ett skellet tillhörandes Eva eller Adam. Det där med att kvinnan skapats av ett revben har jag aldrig hört talas om. xD Till och med jag, en total anti-religions människa, kan historien om Eva och Adam. lol.. Redigerat 26 Mars 2008 av Mindtwistah Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.