Gäst ihabba123 Skrivet 29 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2007 jag har en grafikkort som heter NIVIDIA Geforce 6200 jag undrar om den är bra nog för att man ska kunna spela world of warcraft, counter strike source och dom andra spelen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arako Skrivet 29 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2007 inte om det bara är 12mb Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 29 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2007 Ett geforce 6200 med 12mb? Säker på att det inte är 128mb? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 29 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2007 Jadu, det ska nog gå bra. Kör WoW och CS fint med bara lite lagg med ett sämre grafikkort + Vsync av.. xD. Aja, ska iallafall funka bra. Offt: Har aldrig förstått det där med 128 mb Grafikkort och sånt.. Nån som kan förklara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 29 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2007 Odet, det är mängden minne kortet har. Mer minne betyder att det kan hålla reda på mer grafiska saker med mer detaljer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 29 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2007 wow kräver inget super-grafikkort utan tar mest på ram-minnet, om du nu har 12mb som du säger kommer det förmodligen inte att funka men med 128mb går det nog bra med lite lägre inställningar, jag har ATI Radeon X600 har inte koll på om det är bättre eller sämre & hur mycket mb det har Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ihabba123 Skrivet 29 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2007 är ni helt säkra? prövade ett spel från år 2000 som hade lite medel bra grafik och det funkade inte så bra det stod att man behövde direct x 8.1 eller senare, gör direct x att grafikkorten blir bättre eller nåt annat. OBS: sa fel jag menade 128ram, kan man höja ram? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 29 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2007 vte inte så mycket om directX men jag tror att äldra grafikkort inte klarar nyare versioner av det, förövrigt tror jag att direktX är som typ drivruteiner att vissa speler behöver te.x version 8.x eller högre Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 30 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2007 DirectX är den API många spels grafik kodas med hjälp av. Senare versioner kräver kort som har stöd för dem. DX10 finns det inte så många kort som har stöd för idag tex. Men de flesta har stöd för DX9. Och under det är det nog ganska svårt att hitta nya kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.