Hoppa till innehåll

12mb Grafikkort?


Gäst ihabba123

Rekommendera inlägg

Gäst ihabba123

jag har en grafikkort som heter NIVIDIA Geforce 6200 jag undrar om den är bra nog för att man ska kunna spela world of warcraft, counter strike source och dom andra spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

wow kräver inget super-grafikkort utan tar mest på ram-minnet, om du nu har 12mb som du säger kommer det förmodligen inte att funka men med 128mb går det nog bra med lite lägre inställningar, jag har ATI Radeon X600 har inte koll på om det är bättre eller sämre & hur mycket mb det har

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ihabba123

är ni helt säkra? prövade ett spel från år 2000 som hade lite medel bra grafik och det funkade inte så bra det stod att man behövde direct x 8.1 eller senare, gör direct x att grafikkorten blir bättre eller nåt annat.

 

 

 

OBS: sa fel jag menade 128ram, kan man höja ram?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DirectX är den API många spels grafik kodas med hjälp av. Senare versioner kräver kort som har stöd för dem. DX10 finns det inte så många kort som har stöd för idag tex. Men de flesta har stöd för DX9. Och under det är det nog ganska svårt att hitta nya kort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...