Hoppa till innehåll

Lcd Eller Plasma


PussyCat
 Dela

Rekommendera inlägg

alltså, det gäller att tänka på upplösning och sånt... en plasma har normalt en sketet hög upplösning som inget spel har, och då blir det normalt sämre bild. men större blir det onekligen....

men om du tex har en 22 tums lcd som är gjord för dator har du en så pass bra upplösning att du får en bra bild.

så jag tycker att använda en 37" plasma är en smula överdrivet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alltså, det gäller att tänka på upplösning och sånt... en plasma har normalt en sketet hög upplösning som inget spel har, och då blir det normalt sämre bild. men större blir det onekligen....

men om du tex har en 22 tums lcd som är gjord för dator har du en så pass bra upplösning att du får en bra bild.

så jag tycker att använda en 37" plasma är en smula överdrivet

Man sitter i soffan i vardagsrummet.

Inte typ 30 cm från en datorskärm.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej, såhär är det:

 

LCD=mer responsiva(mindre ms, oftast, inte alltid)

LCD=skarpare

 

Plasma=mjukare bild, vilket enligt min mening inte passar till spel, det ska vara skarpt, mjukt passar mer till film osv.

plasma kan även få bränningar vilket man inte vill ha.

 

Om man tex kollar på 4an på en plasma TV kan 4an där efter att man har bytt kanal, eftersom spel ofta har HUD så blir det ofta bränningar i den och det är störigt som f*n!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej, såhär är det:

 

LCD=mer responsiva(mindre ms, oftast, inte alltid)

LCD=skarpare

 

Plasma=mjukare bild, vilket enligt min mening inte passar till spel, det ska vara skarpt, mjukt passar mer till film osv.

plasma kan även få bränningar vilket man inte vill ha.

 

Om man tex kollar på 4an på en plasma TV kan 4an där efter att man har bytt kanal, eftersom spel ofta har HUD så blir det ofta bränningar i den och det är störigt som f*n!

Det finns en orsak till därför vi har Plasma TV.

Vi bor i en lägenhet och har Comhems kabel TV och om vi hade tagit en LcD TV så hade bilden helt enkelt blivit helt konstig.

Hudfärgerna hade skiftat i olika färger m.m.

Så Ozoon du rekkomenderar LcD ?

Redigerat av PussyCat
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pussy> du har helt fel med skiftningarna i hudfärg osv. Beror helt enkelt på Tvn, köper man en billigare TV är sånt vanligt, jag har själv en 37" LCD tv som funkar helt perfekt, inga konstiga färger på grejorna. Ska isåfall vara att comhems TV suger getröv, men det tror jag inte heller.

 

LCD är det du SKA ha (jag kan ju inte bestämma, men du kommer vara gravt missnöjd om du köper plasma, om du har nån som helst koll på grejor) till din dator. DvS om du ska spela, tänker du kolla på film via datorn till TVn så funkar plasma hur bra som helst, men, ska du spela på TVn så är LCD bättre. Självklart funkar en plasma, men LCD är att föredra för att spela, snabbare skärmuppdatering och skarpare bild, som man vill ha spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Försäljare brukar dra lite på sanningen om man säger så ;)

 

Surfa på internet kan gå hyffast, fast även om du har full HD så kan det bli lite halvdålig upplösning, om du har en stor tv alltså, det blir mer uttdraget och texten blir svår att läsa osv. Men prova! Blir det dåligt är det ju bara byta tillbaka till datorskärmen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...