Hoppa till innehåll

Förkylning , Hur Blir Man Frisk Fortare?


Gäst EDOBEM
 Dela

Rekommendera inlägg

Min syrra har något problem.

Hon har permanent slem i halsen, hon kraxar 24/7 för att få upp slemmet. Ja så ni borde förstå om man hör någon kraxa slem i halsen i ett halvår hur less man blir. :/

Jag blir däremot bara förkyld efter lov, när alla träffas på nytt men det blir nästan alla under de första veckorna av en ny termin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min syrra har något problem.

Hon har permanent slem i halsen, hon kraxar 24/7 för att få upp slemmet. Ja så ni borde förstå om man hör någon kraxa slem i halsen i ett halvår hur less man blir. :/

Jag blir däremot bara förkyld efter lov, när alla träffas på nytt men det blir nästan alla under de första veckorna av en ny termin.

rökhosta?

 

Drick varmt, ät soppor och ta en dusch kanske 2 ggr om dan. Själv är jag bara förkyld i 3-4 dagar. O_o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min syrra har något problem.

Hon har permanent slem i halsen, hon kraxar 24/7 för att få upp slemmet. Ja så ni borde förstå om man hör någon kraxa slem i halsen i ett halvår hur less man blir. :/

Jag blir däremot bara förkyld efter lov, när alla träffas på nytt men det blir nästan alla under de första veckorna av en ny termin.

rökhosta?

 

Drick varmt, ät soppor och ta en dusch kanske 2 ggr om dan. Själv är jag bara förkyld i 3-4 dagar. O_o

 

Nej hon röker inte.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Vräk i dig kakao (riktigt kakaopulver alltså med flavonoler, inte Oboy el.dyl.). Jag brukar dricka ca 4 koppar om dagen när jag är sjuk, kan ibland vara fler. Brukar gå över ganska fort numera, tidigare tog det längre då jag inte drack kakao. Det kan dock ha med placebo-effekten att göra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...