Hoppa till innehåll

Hur Du Öppnar Portar I Routern.

Jack93

Rekommendera inlägg

Hur man öppnar portar i routern.

Har gjort det på Windows XP och Windows Vista.

Okej, då börjar vi. Gå till start menyn. Tryck på "kör" och skriv in "cmd.exe". Då öppnas en DOS ruta. Du kan även gå till Start Menyn >> Alla program >> Tillbehör >> Kommandotolken. I alla fall. När DOS rutan är öppen står det ditt operativ system och C.\Documents and Settings\Dittnamn> efter det skriver du "ipconfig". Då kommer din IP-adress, din Nätmask och din Standard-gateway upp. Du kommer se : 192.268.någotnummer.någotnummer i Ip adressen. Ta de första siffrorna i ditt nummer och skriv in dem i din webbläsare. Exempel: 192.168.1.1. Du får testa dig fram. När du kommer in ska du logga in på routern. Du skriver in ett lösenord och ett användarnamn. Oftast är det ingenting eller admin/admin som lösenord. Sen trycker du på Firewall och sedan på Virutal Server. Där kan du skriva in en port du vill öppna och välja om den ska vara för TCP eller UDP eller både och. Rätta mig om jag har fel men jag tror att TCP är information som går ut från datorn och UDP tvärtom. För säkerhetsskull kan du ju välja både och. Det gör jag. Förlåt om jag har varit otydlig på vissa ställen. Men om du behöver hjälp så fråga. :)

Jag skulle även rekommendera att stänga av windows brandvägg (för xp) om du har andra antivirus program. annars måste du låsa upp portar där också. dt tar vi en annan gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kassaste guide jag nånsin sett?

Tänkt på att skriva router namnet och företaget .

Samt ta in några bilder ?

Och om man vill ha en bra hemsida för

att lära sig att öppna portar är d ju portforward ..

Skrivs inga länkar för det strider mot era kära regler.

Kära du, håll käften nångång. Guiden är hur bra som helst p12. Din tråd vad ska jag nicka är ju bara så j*vla värre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kära du, håll käften nångång. Guiden är hur bra som helst p12. Din tråd vad ska jag nicka är ju bara så j*vla värre.

håller med kawar0, guiden sög-_- inga bilder, inga router namn, inget.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

håller med kawar0, guiden sög-_- inga bilder, inga router namn, inget.

Inga router namn, vafan är du galen, ska han rabbla upp alla 20tusen router namnen? för god sake.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...