Aircondition Skrivet 3 November 2007 Rapport Dela Skrivet 3 November 2007 (redigerat) Den första recensionen av det överhypade Crysis är nu här. Skulle gissa på att aldrig har så många köpt nya grafikkort endast för ett enda spel. Men hur är det egentligen med det övriga i spelet? Grafiken och fysiken är i världsklass, det vet alla. PC Gamer US är de första i världen som recenserat Crysis. I tidningen har man en skala som går från 1-100%. När Crysis recenserades fick det 98%. 98! Enligt mig har tidningen verkligen gjort ett stort misstag. Visst, Crysis kan bli ett grymt roligt spel som mycket väl kan förtjäna ett betyg över 90. Men för att få 98% så ska ju f*n spelet vara perfekt. Det är så mycket som saknas i Crysis. Spelet är linjärt, storyn är knappast ett mästerverk, uppdragsmålen var tråkiga etc. Jag kommer själv antagligen köpa Crysis, men att tidningen ger ett sådant betyg känns bara tråkigt och missvisande. 95% kommer väl enbart från grafiken. Blev f*n riktigt besviken på PC Gamer. Men kommer ändå vänta på den svenska recensionen, den blir nog mycket mer trovärdig. Var det jag ville ha sagt, sen får ni tycka vad ni vill. Edit: Kan tilläggas att det är det högsta betyg ett spel någonsin fått i tidningen. Redigerat 3 November 2007 av Aircondition Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bazti Skrivet 3 November 2007 Rapport Dela Skrivet 3 November 2007 98 % det var mycket. Men som du sa det verkar fattas en hel del. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 3 November 2007 Rapport Dela Skrivet 3 November 2007 98? Crysis är otroligt överskattat. Det ser tråkigt ut när man spelar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 3 November 2007 Rapport Dela Skrivet 3 November 2007 98%!? Det är ju helt sjukt! Själv tycker jag då nästan att Cod4 är lika härligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Denieru Skrivet 3 November 2007 Rapport Dela Skrivet 3 November 2007 98%, omfg här måste det begåtts ett stort misstag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 3 November 2007 Rapport Dela Skrivet 3 November 2007 Finns det något annat spel som fått liknande betyg? Typ om det finns någon lista av spel som fått de bästa betygen så kan man jämföra lite.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 4 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 4 November 2007 I svenska PC Gamer är det högsta betyg ett spel någonsin fått 96% som Half-Life 2 fick när det kom ut. I US tror jag att samma spel fick 97%. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 4 November 2007 Rapport Dela Skrivet 4 November 2007 Okej men då kan man ju ställa sig frågan om Half life två var bättre eller sämre än Crysis. Men kan ju självklart inte jämföra grafik direkt =) . Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 4 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 4 November 2007 Half-Life 2 kom dock såpass mycket tidigare än Crysis så att det inte direkt går att jämföra, dessutom är det två helt olika spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 4 November 2007 Rapport Dela Skrivet 4 November 2007 (redigerat) Vi kan vända på det och säga såhär var Half life 2 värt 96/97% ? edit: Vad brukar "normalbra" spel ligga på? Redigerat 4 November 2007 av CookieSmasher Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 4 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 4 November 2007 Kan du definiera "normalbra"? Trodde verkligen det var fler som läste PC Gamer, mest därför jag gjorde tråden, men tydligen inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 4 November 2007 Rapport Dela Skrivet 4 November 2007 Ett spel som får t.ex. 3/5 i betyg i andra tidning t.ex. Och nej jag har inte läst PCgamer hade tänkt köpa den en gång när det var GWspecial men det gjorde jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.