Hoppa till innehåll

Angående Runescape Forumet Här På Fuska.se.


Coldplay

Rekommendera inlägg

Vad har Jagex med fuska.se att göra? Jagex kan nog inte göra ett skit.

Om jag skulle berätta att det föregår account försäljning här på fuska så skulle jagex vidta vissa åtgärder, jag vet att det har förekommit mot andra svenska sidor som blocket etc.

 

Så jagex kan visst agera, även om det är en svensk sida.

 

Jagex har ju knappast rätt att stänga ner fuska de skulle inte kunna göra ett piss... Varför har de då inte stängt ner en sådan sida som schyte.org (eller va den heter).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Men herregud, de kommer göra en request på att fuska.se skall ta bort det som ligger uppe till försäljning.

De kommer givetvis inte stänga ner sidan, det har inträffat hundratals gånger att youtube har blivit tvungna att ta bort olika runescape videor pga att det visar hur man hackar folk odyl.

 

Detsamma hände med blocket, och kan eventuellt inträffa på fuska.se. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta har ju inget med att Jagex kanske kommer till fuska.se och stänger ner det eller nåt, det handlar ju om reglerna här. Tror knappast Jagex kollar såna här sidor, Dom kollar stora Auktions sidor som Blocket, Tradera och Ebay osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag stör mig inte på dem och jag fattar inte varför ni andra gör det?

 

Coldplay

 

Om det händer med fuska är det då så jobbigt för moderatorerna att ta bort trådarna? Sannolikheten att det händer lär dock vara extremt liten.

Du har inte förstått meningen, det är det att det bryter mot jagex regler att sälja accounts och eftersom i praktiken alla här på fuska.se lurar folk på pengar samt fuskamynt skapar det bara problem för alla parter.

Du kanske inte spelar rs så mycket, men jag minns mycket väl när jagex inte ens kunde göra updates då i praktiken hela populationen av rs spelare försvann pga irl tradings.

 

Nu har jag framfört mina åsikter, ni som inte är insatta behöver inte bry er.

Jag ville ha svar från Admin/kunnig moderator vilket jag också fått.

 

Tack och hej. End of discussion.

 

- Cold -

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Denieru

Hmm, eftersom att jagex har en regel om att man inte får svära och liknande, då måste ju vi också ha en sådan regel! Annars kanske Jagex stänger ner fuska...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, eftersom att jagex har en regel om att man inte får svära och liknande, då måste ju vi också ha en sådan regel! Annars kanske Jagex stänger ner fuska...

Det här börjar ju spåra ut totalt, jag försöker framföra en poäng med det hela men allt ni gör är narr av mig?

Själva grejen är att account sharing inte ser bra ut på någon sida, och jag undrade från början bara om ni var villiga att ta bort det från fuska.se.

 

Exempel:

Sedan jag startade att använda mig av fuska.se, har två personer redan försökt lura mig. Skandal!

Dessutom så uppträder en del av er väldigt uppkäftigt i forumet, kommenterar allt och alla etc.

 

Aja, det som från början var en liten påpekan blev så småningom stort för att alla skall hålla på att kommentera allt jag skriver...

 

- Coldplay -

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Denieru

Sedan jag startade att använda mig av fuska.se, har två personer redan försökt lura mig. Skandal!

Ja du, konstigt att jag inte har fått uppleva något sådant under de 8 månader jag varit här..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst mithril

Sedan jag startade att använda mig av fuska.se, har två personer redan försökt lura mig. Skandal!

Ja du, konstigt att jag inte har fått uppleva något sådant under de 8 månader jag varit här..

 

vet du ens vad tråden handlar om?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Coldplay, då detta verkar ganska viktigt för dig tycker jag du borde skriva ett PM till admin och förklara och skriva det du skrivit i denna tråd, vi som moderatorer kan inte bestämma regler, vi följer reglerna som admin bestämt och uppehåller dem. admin har som sagt skrivit ett inlägg om dessa trådar och vi avvaktar med att göra något med dessa trådar.

 

Jag tycker själv trådarna är jobbiga eftersom man inte riktigt vet vad som är lagligt och hur reglerna för dessa spel är. Men i nuläget så gör vi inget åt dem tills vi har fått vidare "order" om vad som ska göras.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...