Hoppa till innehåll

Bra Ljudprogram?


Greeneck

Rekommendera inlägg

Är det någon som känner till något bra ljudprogram?

Jag har länge letat efter ett där man kan lägga in många spår, redigera dem och sedan exportera dem. Ungefär som i Windows movie maker men med tillgång till att lägga in fler spår i samma projekt.

Redigerat av Greeneck
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, midi-spår är det inte jag är ute efter att redigera.

Audacity? Har det redan, det är det jag har använt tills nu, men det finns så mycket man inte kan göra där, som t.ex. att flytta spåren åt vänster eller höger, man kan inte kopiera spåren så att samma spår kommer två gånger. o.s.v... jag tänkte mer på ett program som ljudredigerinsfunktionen i Windows movie maker.

Redigerat av Greeneck
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.google.se/custom?q=audacity+guide

 

För övrigt så

1. Tror det ska finnas ett verktyg för det och

2. Markera allt, Kopiera, Klistra in, flytta det andra spåret efter det andra och om du vill kan du sedan slå ihop dem. Längesedan jag använde Audacity dock, så kommer inte ihåg.

 

Vill du ha något seriöst så kan du köra på t.ex. Steinberg WaveLab eller Adobe Soundbooth, men det behövs väl kanske knappast inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...