Mezox Skrivet 6 November 2007 Rapport Dela Skrivet 6 November 2007 (Jag vet inte om tråden hör hemma här, men jag vill ha seriösa svar) Jag har fått i uppgift att hålla ett tal om vad jag vill i skolan. Jag tänkte hålla tal om Global Uppvärmning. Jag kommer troligtvis få motargument från klassen, eftersom det är deras jobb, så jag behöver lite hjälp. Vilka motargument kan man ha till att göra något åt växthuseffekten? Jag vill veta det för att kunna förbereda mig på eventuella argument från klassen. För er som inte förstod vill jag veta vad som man komma med för att motbevisa att man måste göra något åt den globala uppvärmningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 7 November 2007 Rapport Dela Skrivet 7 November 2007 Fel forum, flyttas... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 14 November 2007 Rapport Dela Skrivet 14 November 2007 Ett viktigt contra-argument att vara förbered för är hur bilarna bidrar till den Globala Uppvärmingen(Växthuseffekten), det är ju väldigt många i hela världen som åker bil/motorcykel och liknande. Bilarna bidrar väldigt mycket till ekonomin på jorden och om den helt plötsligt försvann skulle det få stora konsekvenser även om man fortsatte köra bil mycket så skulle ju också jordens klimat ändras. Tänk lite på vad man kan göra för att få bilister and minska på bilkörningen. Du förstår nog vad jag menar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 14 November 2007 Rapport Dela Skrivet 14 November 2007 Koldioxid behövs, annars kan inte växter tillverka syre, vi Sverige har bra luft och miljö eftersom vi har mycket växter som tar upp koldioxiden, men de dör ut saktare och saktare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.