Hoppa till innehåll

Grafikkorts Hjälp Plz!


DiRtY
 Dela

Rekommendera inlägg

hej, jag hade tänkt köpa ett nytt grafik kort ett gf 8800 men det står ju alltid typ gs efter eller LE,Gts,GE,GTX;tv etc

men vad är skillnaden? eller ät det nån skillnad

 

om det är det undrar jag även vilket av dom som e bäst

 

e.x: nvidia gearforce 8800 GTS

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

8800Ultra är det allra bästa kortet. Dock är priset också "bäst". =P 8800GTX ligger precis efter och är ett bättre köp än Ultra. Ligger precis bakom i prestanda och är en tusing billigare. Enligt mig skall du dock välja ett 8800GT. Hälften så dyrt som GTX men också precis bakom i prestandan. Välj inte ett GTS kort i dagsläget. GT är både billigare och bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

klarar 8800 GT höga grafikinställningar?

Ja.

 

men vart ligger gf 8800 gts det är det jag funderar på

 

Men ett gf 8800gts med 640mb är la bätre en ett gf 8600gt med 512

Jag skrev det i mitt förra inlägg, men jag ska ta det lugnt och sakta.

 

Ett 8600GT skall du inte välja om du vill spela. Inte GTS för den delen heller.

 

Men ett 8800GT kort med 512MB är både billigare och bättre än både 8800GTS 320MB och 8800GTS 640MB.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

GE Force 8800 ULTRA ÄR BÄST B) du kan ju annars gå ut på www.maxfps.se och kolla upp grafikkort

 

GE Force 8800 ULTRA ÄR BÄST B) du kan ju annars gå ut på www.maxfps.se och kolla upp grafikkort

8800Ultra är 1000:- dyrare än 8800GTX, medan prestandaskillnaden är minimal. GTX är dubbelt så dyrt som 8800GT men där är det inte heller någon större skillnad i prestandan.

 

Det är meningslöst att köpa något annat kort än 8800GT om man inte har överflöd med pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skicka länken tack.

http://www.webshop.se/art-1.asp?id=901&iPageID=32

 

den

 

Men ska köpa en helt ny dator och har funderat på den men e inte säker pga att det e ett gf 8800 GTS och vill ha ett gf 8800 gt men tror det får vara bra. för det måste la funkar att spelar följande spel utan lagg och på hög upplösning: hela battlefield serien, warcraft 3(solklart spelar det nu med ett gammalt ati),wic(world in conflict), overlord,battlestations midway, och några andra ganska ny spel med höga krav.

chassit spelar väl inte så stor roll bara det e med bra fläktar och inte låter för mkt, skärm och annan kring rustning ska inte vara med har redan. så har ni några bra förslag så skicka gärna länkar blir mycket tacksam

 

ps: priset ska vara runt 10.000

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...