Hoppa till innehåll

Behöver Moveset's, Nature's, Ev's Osv Till Två Pkmn

Gallardo

Rekommendera inlägg

Jag vet, Eevee suger, men det är min favorit PKMN och jag vill ha den så bra som möjligt. Rayquaza ska vara Powerhouse'et tänkte jag. Vanligtvis brukar jag inte använda Uber's men eftersom Eevee är så svag och att jag bara tänkte ha dessa två ( favoriter som sagt ) så kan det behövas. Här är några förslag på Moves :

( Jag spelar R/S/E/Fr/Lg - inte D/P )

Eevee :

Body Slam / Return

Wish

Shadow Ball

-

( Till dessa attacker skulle jag vilja ha Adamant Nature. ) Jag skulle hällst inte vilja ha Eevee som Baton Passer ( fast det säkert är det den gör bäst ).

Rayquaza:

Aerial Ace

Dragon Dance

Brick Break ( för Is-svagheten ) / Ex. Speed / A. Power

Earthquake

Här är Maximerad Attack ett måste. Om inte; så ska det vara Maximerad Sp. Attack och andra attacker :P.

PS. Som sagt: Jag vill att ni ska hjälpa mig med Moves och allting annat till dessa två PKMN. Jag är ganska noga så kom inte med dåliga förslag. Tack i förhand :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 41
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jo jag vet, men om jag har fått in en Dragon Dance är Rayquaza mkt, mkt snabb och kan därmed med Max Att och Attack boosten som man också får av Dragon Dance slå ut en Is-PKMN med Brick Break på ett slag innan Is-PKMN'en hinner attackera.

Redigerat av Gallardo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eevee:

Item: * / Leftovers

Nature: Adamant

Attacker:

Return

Wish

Shadow Ball

*

Rayquaza:

Item: * / Leftovers

Nature: Adamant

Attacker:

Aerial Ace

Dragon Dance

Brick Break

EQ

Vad tycks? Som ni såg vet inte säkert om jag ska Leftovers på ngn av dem, kommer ngn på ngt bättre blir det det. Och en sista attack på Eevee vet jag heller inte. Kom gärna med förslag.

Några förslag: Iron Tail, Attract, Dig, Curse, Quick Attack ...

Redigerat av Gallardo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Attract, Curse eller Iron Tail tror jag det blir.

Med Attract så måste nog Eevee vara Female (alla polare har bara Male PKMN :P), vilket kan bli ganska jobbigt att breeda fram med rätt Nature och Iv's efter som risken att få en female är 12.5 % chans. Dock är detta väldigt synd då Attract är en attack som skulle passa bra.

Curse är ju också bra. Har jag fått in ett par Curse kan Eevee bli svår att slå ut då den har bra Sp.Def och efter alla Curse - bra Def. Plus att jag kommer (tror jag) lägga hyffsat med Ev's i HP.

Med Iron Tail kan jag slå ut sten PKMN, vilket är svårt annars. Plus att jag får extra effekten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...