Gallardo Skrivet 18 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 18 November 2007 Ok. Tyvärr så funkade det inte att få båda Egg Moves'en ( Wish, Curse ) genom att breeda på det sättet, men eftersom jag tycker Wish är viktigare än Curse så kör jag bara på Wish. ( Väldigt synd då Curse var den enda riktigt bra attacken Eevee hade kvar att kunna. Och nu är jag ju inte riktigt lika säker på vilken den sista attacken ska bli ... ) Hursomhelst, jag har börjat breeda Eevee's och jag har änsålänge 2 st med Adamant, dock ingen med särskilt bra Iv's. Ska fortsätta breeda så snart som möjligt när jag har tid. PS: Kom hemskt gärna med ytterligare förslag på Eevee's sista Move. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wendos Skrivet 22 November 2007 Rapport Dela Skrivet 22 November 2007 Thunderbolt :lol: ? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gallardo Skrivet 22 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 22 November 2007 Går inte. Och även om det gjorde det hade jag ändå inte haft den. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
agiyr Skrivet 22 November 2007 Rapport Dela Skrivet 22 November 2007 Varför inte? Den är den enda attacken som tar kol på skarmory av de 2 pokemonen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst linkinpark92 Skrivet 22 November 2007 Rapport Dela Skrivet 22 November 2007 Jag är inte expert på tredje generationen (elr jag var det innan, men nu är jag helt insatt i D/P) men jag kan väl försöka. Eevee har väldigt kassa stats och en ännu sämre movepool. Men... Toxic, Hidden Power, Protect, Iron tail, shadow ball, double team. Inga bra attacker men... Eevee har ingen chans att besegra Skarmory, eller nån annan steel pokémon för den delen. Din Raquasa får ta hand om dem. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gallardo Skrivet 23 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 23 November 2007 Menade du Thunderbolt till Rayquaza? visst det kunde väl funka, men jag ville ju ha h*n som Physical Sweeper. Jag tänker inte tävla med Eevee (lite i Contest men whatever). Jag vill bara ha en version av Eevee själv som är så bra som möjligt, eftersom det är min favorit. Hidden Power skulle ju vara bra, men jag vet inte om jag har tålamodet att breeda fram en särskild HP-typ med 70 i Power (för utan maxpower känns det som ingen idé). När jag väl får tag i en med minst 30 i var stat ( sp.att skiter jag i) så ska jag testa vilken HP det blir men blir det fel (dvs vilken som helst utom: Normal, Ghost och alla Sp.Attacker) vill jag inte ha denna attack, annars bra förslag. Attract skulle jag vilja ha, men som sagt tkr jag att det ska vara en tjej då för det flesta PKMN man möter är killar och att få en tjej är 12,5 % chans. Jag har också funderat på Iron Tail, DT och Protect men Attract skulle vara bäst. Detta kommer kanske lite sent ... Men jag har funderat på att byta Rayquaza mot Mew sen jag såg den här grejen på Pokemon.se, för det hade ju varit bättre med Eevee tsm med en Special Sweeper? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst linkinpark92 Skrivet 26 November 2007 Rapport Dela Skrivet 26 November 2007 Mew är ett bättre alternativ än Rayquasa eftersom mew kan lära sig alla attacker, och har bra stats. Eftersom din Eevee har problem med skarmory så bör du lära Mew thunderbolt eller flamethrower (alternativt Fire Blast och Thunder). Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
VanHooters Skrivet 27 November 2007 Rapport Dela Skrivet 27 November 2007 Mew är ett bättre alternativ än Rayquasa eftersom mew kan lära sig alla attacker, och har bra stats. Eftersom din Eevee har problem med skarmory så bör du lära Mew thunderbolt eller flamethrower (alternativt Fire Blast och Thunder).Han kanske inte har Mew. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gallardo Skrivet 28 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 28 November 2007 Nej, jag har ju inte Mew än. Fast jag har funderat på att skicka mitt spel för att få tag i h*n. Är de ngn som här som gjort det förut? För jag undrar: Om man kan bestämma Nature själv (genom att skriva det på brevet eller nått), om det är slumpsatta Ivs, Level på Mew när man får den, om risken är stor att brevet tappas bort i ''posten'' och om det värkligen är värt det (det kostar ju lite pengar att skicka) ? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DarkLucario Skrivet 29 November 2007 Rapport Dela Skrivet 29 November 2007 hur får man Mewtwo och Mew :huh: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gallardo Skrivet 29 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 29 November 2007 Gå inte OT men skit samma ... Mewtwo kan man få tag i på FireRed eller LeafGreen. Mew kan man få genom att skicka sitt spel till ett ställe. ( Kolla pokemon.se - ''pokemon spelen'' - ''fånga Mew'' ) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst linkinpark92 Skrivet 29 November 2007 Rapport Dela Skrivet 29 November 2007 Jag funderaade ett tag på att skicka in mina spel (fr och ruby) till dem, men nej, risken är för stor att dem kommer bort. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg