Hoppa till innehåll

Macintosh.


Median

Rekommendera inlägg

Vad finns det för nackdelar att skaffa en Macintosh? För allt jag har hört är fördelar xD Förutom att man inte kan spela lika många spel på Mac..

 

Så.. Vad finns det för nackdelar med en Macintosh? En av dom bästa sakerna är att man inte behöver fara runt och söka bland 100000 datorer för att hitta nån dator som passar sig själv .... Det finns bara en, enda stationär dator.. Och det är iMac.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fördelarna är många, jag var själv väldigt inne på att skaffa en MacBook, men grafikkortet är urkasst. Så jag köpte en PC. :)

Nackdelarna är att de inte finns i så stor utsträckning i Sverige, de är VÄLDIGT dyra om man jämför med en annan dator med samma specs, och man kan inte spela några spel. Eller, det går, men grafiken kan man inte hurra för.

 

Om du är student och använder datorn mycket i skolan, köp en Mac. Om du är spelfreak, köp en PC.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan väl ungefär instämma med föregående talare, finns inte så mycket ont att säga om Mac förutom att de är dyra och att det finns färre spel till Mac. Även vissa specialprogram kan det vara lite ont om, men köper du en Mac med Intelprocessor så kan du ju köra både OSX och Windows på samma dator.

Det finns dock flera olika stationära macar, iMac är bara den enklaste varianten. Sedan finns också Mac Pro, prestandamonster som spöar skiten ur de flesta nya PC-datorer (upp till 3 TB lagringsutrymme, 3 GHz quadcore-processor och 16 GB ram...), men är dyra som f-n.

Jag skulle rekommendera dig en bärbar mac. Då kan du spela spel på din PC om du vill göra det, och surfa och skriva på macen vart du än befinner dig.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den där Mac Pro låter ju bara för... Har inget att säga. xD

 

Och sen är jag inte precis världens spel freak även om jag spelar vissa spel som t.ex. WoW, CS:S. Jag "jobbar" också med datorn ^^

 

Jag har också hört att man kan spela vissa Windows spel genom att köpa ett program som heter Crossover Mac. Se länk för mer info..

http://www.codeweavers.com/products/cxmac/ så det med Windows spel är väl inte precis världens största problem ^^

 

Men ska kolla upp Macbook och se. Men jag dras mest åt iMac hållet xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Apple är extremt känt, men mest bara deras iPods. Om någon nämner "Mac" så skulle en vanlig person tänka på en skärm med inbyggd dator. xD

 

Macoteket finns i de flesta större städerna, sök efter det på google.

Men varför inte beställa från Apple när det ändå är gratis frakt? O.o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har också hört att man kan spela vissa Windows spel genom att köpa ett program som heter Crossover Mac. Se länk för mer info..

http://www.codeweavers.com/products/cxmac/ så det med Windows spel är väl inte precis världens största problem ^^

Jovisst kan du det, finns även andra program som gör samma sak t.ex. Virtual PC, WM Ware eller Parallells Desktop. Dock blir prestandan rejält sämre eftersom att du måste köra två operativsystem samtidigt.

 

 

Vet inte hur gammal du är, men när man börjar gymnasiet får man ett CSN-kort vilket ger rabatt på bl.a. Macbookar och iMacar. Ungefär en 1000-2000:- brukar man spara mot Apple Stores ordinarie pris.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sedan finns också Mac Pro, prestandamonster som spöar skiten ur de flesta nya PC-datorer (upp till 3 TB lagringsutrymme, 3 GHz quadcore-processor och 16 GB ram...), men är dyra som f-n.

 

Den där borde klara dom flesta spelen, runt hur mycket kostar en sån? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sedan finns också Mac Pro, prestandamonster som spöar skiten ur de flesta nya PC-datorer (upp till 3 TB lagringsutrymme, 3 GHz quadcore-processor och 16 GB ram...), men är dyra som f-n.

 

Den där borde klara dom flesta spelen, runt hur mycket kostar en sån? :)

 

Du skaru spela´så kör en PC ffs Mac är ju skitbra men inte en speldator.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...