Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jag säger det direkt. Säg inte åt mej att googla för det är det jag har gjort de senaste två timmarna. Så snälla vet nån hur man får lego rock raiders att funka på xp?.

Skrivet

Gå till mappen där du har Lego Rock Raiders executablen och högerklickar på filen ->Egenskaper ->Kompabilitet - > Kör det här programet i kompabilitetsläge för windowns 95, testa dig fram.

Skrivet

Gå till mappen där du har Lego Rock Raiders executablen och högerklickar på filen ->Egenskaper ->Kompabilitet - > Kör det här programet i kompabilitetsläge för windowns 95, testa dig fram.

Har gjort det där men får det ej att funka ändå tyvärr.

Skrivet

Vilken tur att just jag, kollade in här, har nyss installerat rock raiders på både våran xp och min vista, :P gör såhär:

öppna start och ta kör, skriv in : DXDiag och tryck på ok. då kommer det upp en ruta, ta typ bildskärm och inaktivera DirectDraw, (dom andra 2 nedanför inaktiveras också), sen spelar du:D:D:D:D:D, (KOM IHÅG: efter att du lirat klart måste du aktivera dem 3 igen, annars kan datan bli seg och inte klara dom nyare spelen iställt:D

Berätta om jag hjälpte =)

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...