WASD Skrivet 3 December 2007 Rapport Dela Skrivet 3 December 2007 (redigerat) Jag har en ATI Radeon X600 men har sätt en Nvidia GeForce 8600GT som jag vill lägga vantarna på, går det att byta från ATI till Nvidia utan problem? eller är det bäst om jag köper ett ATI-Grafikkort? Redigerat 3 December 2007 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 3 December 2007 Rapport Dela Skrivet 3 December 2007 ska nog gå fint så länge du installerar drivrutinerna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tour Skrivet 3 December 2007 Rapport Dela Skrivet 3 December 2007 De går nog bra kontrollera bara så att nätagget räcker till då 8600gt drar mer ström. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 4 December 2007 hur kontrollerar jag det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tour Skrivet 4 December 2007 Rapport Dela Skrivet 4 December 2007 du öppnar chassit och tittar på en klistermärke som sitter på nätagget, där ska det stå antal watt och spänningar på olika linor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 10 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 10 December 2007 (redigerat) Jag har nu haft möjlighet att titta inuti datorn och på nätaggregat stod det såhär Model NO: fsp250-60gen (när jag googlar står det 250W) AC Intput: 100-250V~,4-2 A, 50-60Hz DC Output: +3.3V C+3.3V & +5V=115W max Total output schall not exceed 250W Det stod dessutom "ATI IXP 400" på moderkortet så jag hoppas inte det är nått slags lås som gör jag inte kan ha nvidia så jag antar att den har 250W, tror ni att det klarar detta grafikkortet? och om ni inte vet så kan ni väl bekräfta att det är 250W så frågar jag i affären Redigerat 10 December 2007 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 10 December 2007 Rapport Dela Skrivet 10 December 2007 250W låter ganska lite faktiskt. Ett nytt vore kanske inte helt fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 10 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 10 December 2007 datorn är 2 år gammal och om grafikkortet inte funkar så får jag leta reda på ett billigare, eller köpa nytt aggregat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 10 December 2007 Rapport Dela Skrivet 10 December 2007 nytt nätagg är inte så dyrt, 500kr så har du 500W garanterat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 10 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 10 December 2007 konstigt det står 250W på min 6 år gammla dator också :wacko: men nu ska jag åka till affären & fråga om 250W funkar eller om dom kan rekomendera nått annat grafikkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tour Skrivet 10 December 2007 Rapport Dela Skrivet 10 December 2007 250 watt är nog lite lite men de kan ju gå om du har bra spänning på 12 volt linorna iaf 18 ampere minst ska de va. Men jag tror det är kärvt om du har massa annat i datorn tex mer än 1 hd osv. Tror du får satsa på ett nytt och snåla inte och köp ett billigt skit agg utan köp ett av kvalite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 10 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 10 December 2007 dom sa att 250W var för lite :( en kille hade 300W som klarade 8600 och så sa han att mitt märke (fsp) var bra. han sa att jag förmodligen skulle behöva nytt agg för att kunna köra den men jag har tydligen ett s.k minitower som är svårt att hitta agg till. dom sa också att om jag vill så kunde jag köpa och lämna tillbaka och få 80% av priset tillbaks ifall det inte funkade men det gillade inte föräldrarna :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.