Hoppa till innehåll

Byta Från Ati Till Nvidia?


WASD

Rekommendera inlägg

Jag har en ATI Radeon X600 men har sätt en Nvidia GeForce 8600GT som jag vill lägga vantarna på, går det att byta från ATI till Nvidia utan problem? eller är det bäst om jag köper ett ATI-Grafikkort?

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har nu haft möjlighet att titta inuti datorn och på nätaggregat stod det såhär

 

Model NO: fsp250-60gen (när jag googlar står det 250W)

AC Intput: 100-250V~,4-2 A, 50-60Hz

DC Output: +3.3V

C+3.3V & +5V=115W max

Total output schall not exceed 250W

 

Det stod dessutom "ATI IXP 400" på moderkortet så jag hoppas inte det är nått slags lås som gör jag inte kan ha nvidia

 

så jag antar att den har 250W, tror ni att det klarar detta grafikkortet? och om ni inte vet så kan ni väl bekräfta att det är 250W så frågar jag i affären

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

250 watt är nog lite lite men de kan ju gå om du har bra spänning på 12 volt linorna iaf 18 ampere minst ska de va.

Men jag tror det är kärvt om du har massa annat i datorn tex mer än 1 hd osv.

Tror du får satsa på ett nytt och snåla inte och köp ett billigt skit agg utan köp ett av kvalite.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dom sa att 250W var för lite :( en kille hade 300W som klarade 8600 och så sa han att mitt märke (fsp) var bra. han sa att jag förmodligen skulle behöva nytt agg för att kunna köra den men jag har tydligen ett s.k minitower som är svårt att hitta agg till. dom sa också att om jag vill så kunde jag köpa och lämna tillbaka och få 80% av priset tillbaks ifall det inte funkade men det gillade inte föräldrarna :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...