Median Skrivet 1 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2008 Ouch, varför svarar jag igentligen genom PM :( Skriv här så kanske ni får mer hjälp. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
source Skrivet 3 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2008 Jag har valt listenserver elr vad det nu heter.När jag startar serven och ber mina kompisar att joina så säger dom att det inte finns nån server som heter så, dom kan inte heller joina via ip addres.Jag har en till fråga om jag går ut ur serven läggs den ner då??? :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 3 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2008 Jag har valt listenserver elr vad det nu heter.När jag startar serven och ber mina kompisar att joina så säger dom att det inte finns nån server som heter så, dom kan inte heller joina via ip addres.Jag har en till fråga om jag går ut ur serven läggs den ner då??? :) Tja, använder du router? Isåfall prova www.portforward.com, provat att stänga av brandväggen också? Och om du går ut ur servern stängs den ner , ja. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
source Skrivet 3 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2008 Ok tack men finns det nått sätt så serven ligger uppe hela tiden??? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 3 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2008 Ok tack men finns det nått sätt så serven ligger uppe hela tiden??? Dedicated Server, men då kan du inte joina från din egen dator om du inte vill att det ska lagga som in i h*lvete. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
source Skrivet 4 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2008 OK Men det var allt så man tackar. :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 4 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2008 OK Men det var allt så man tackar. :) Ingen orsak ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johkie Skrivet 9 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2008 Hur gör man så att de alltid finns nån som spelar? Asså så att de är minimum 4 pers som alltid är där, och om de nu bara finns 3 riktiga som spelar så är de även en bot med, hur gör man de? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 10 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2008 add_bot 1 (Eller fler om du vill ha fler) i konsollen ska nog funka. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johkie Skrivet 10 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2008 Okej, men måste man ha nått mer för att kunna spela online? För inga andra kan joina min server :o Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 10 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2008 Okej, men måste man ha nått mer för att kunna spela online? För inga andra kan joina min server :o sv_lan 0, och om det inte funkar då heller så kan du prova http://www.portforward.com/english/routers...routerindex.htm om du använder router, kolla efter din router modell i listan och följ instruktionerna sen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skratchy Skrivet 12 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2008 Hej jag har gjort listenserver och rpgmod. Jag har följt dina saker som du har skrivit men det är bara en sak jag behöver veta, hur kör jag igång servern ? :D (eller är det nåt mer ja behöver göra?) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg