Hoppa till innehåll

Jogga/springa


Sai
 Dela

Rekommendera inlägg

en fråga:

 

har hört att man inte ska äta efter klockan 20:00 för att allt man äter då inte förbrukas och blir till fett.

 

Gäller det även om man äter frukt? Åt apelsin och klemintin igår klockan 21:00 xD

Idrottar du mycket så är det lungt. De flesta elitidrottare äter cirka 7gånger på en dag. Frukt gör inget så mycket, men jag rekommenderar inte big tasty med + meny eller sånt :) Ämnesomsättningen sjunker med 30% ungefär när man sover så det är en grej ja.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aaah men nu börjar många säga att jag e spinkig.

 

Vad menar dom med "spinkig"?

 

Frågade några, då sa dom ... "Dom menar att du typ e vältränad och stark och så men har en ... typ... en liten rund, mage där det är lite fett som laggt sej."

 

f*n vad oskyst sagt :/ nää nu känner jag mej skit liten ... lågt!

 

Ja nu kanske jag blivit smal igen och så, lite nöjd förutom magen .. den är sådär lite ... ja.. jag kan erkänna att jag ganska mycket , eller iaf mycket fett som lagt sig på magen och brösten :/ Det börjar bli hängpattar snart jue -.-

 

Hjälp mig! Att gå ner i vikt får mej att käna mig smal och sånnt, låren är inte lika feta och sånnt men magen känns precis likadan som innan!

 

HJÄLP, HUR FÅR JAG DET OCH BLI SUPER SMALT VID MAGEN?

 

PS: Att springa hjälper nästan bara att gå ner i vikt och bränna kalorier, situps regelbundet hjälper inte specielt mkt. (har hållt på i 1år med situps och sprungit regelbundet i några veckor, och har fått några magrutor som synns, men ibland så hänger fettet över dom, så dom inte syns, ibland när jag inte ätit mkt skit på några dagar ser man dom tydligare och bätte, och brösten sitter mer nära varandra och hårt annars brukar brösten vara lite hängiga!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du kommit in i puberteten ännu? denna mage som du fått, kommer minska när du kommer in i puberteten.

Gör armhävningar. Och spring gärna också.. Gå ut också bara. sätt på mp3 och gå :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Några övningar du kan göra

 

Plankan:

Starta i armhävningposition men stödj dig med armbågarna istället, så du står på tårna och armbågarna.

Ha hela kroppen rak(det är det som är poängen) och håll kvar tills du inte orkar mer.

Med plankan tränas armarna, magen(mest av allt) och ryggen också tror jag.

Om du vill ha ännu jobbigare lyft då höger eller vänster ben och tryck det så långt fram du kan.

 

En annan övning vet inte vad den kallas men såhär utför du den:

Ligg på rygg ha benen uppe ca 1 dm ovanför backen och håll kvar, sjut fram benen en bit så lovar jag dig att det tar mycket. Ha händerna under skinkorna.

 

Jag har mycket erfarenhet av träningar pga mycket fotboll.

Ni kanske inte visste det men magen är den/en av de viktigaste muskeln i närkamper

Redigerat av Mazik
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

räknas armhävningar (100st om dagen) som en "mag träning" ?

 

jag är allvarlig.

 

och med 100 st om dagen menar jag såhära

 

10 armhävningar, vila i 20 sek sen 10 armhävningar sen vila i 20 sek. osv. tills jag gjort upp tills 100 INNAN JAG LÄGGER MEJ PÅ KVÄLLEN!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aaah men nu börjar många säga att jag e spinkig.

 

Vad menar dom med "spinkig"?

 

Frågade några, då sa dom ... "Dom menar att du typ e vältränad och stark och så men har en ... typ... en liten rund, mage där det är lite fett som laggt sej."

 

f*n vad oskyst sagt :/ nää nu känner jag mej skit liten ... lågt!

 

Ja nu kanske jag blivit smal igen och så, lite nöjd förutom magen .. den är sådär lite ... ja.. jag kan erkänna att jag ganska mycket , eller iaf mycket fett som lagt sig på magen och brösten :/ Det börjar bli hängpattar snart jue -.-

 

Hjälp mig! Att gå ner i vikt får mej att käna mig smal och sånnt, låren är inte lika feta och sånnt men magen känns precis likadan som innan!

 

HJÄLP, HUR FÅR JAG DET OCH BLI SUPER SMALT VID MAGEN?

 

PS: Att springa hjälper nästan bara att gå ner i vikt och bränna kalorier, situps regelbundet hjälper inte specielt mkt. (har hållt på i 1år med situps och sprungit regelbundet i några veckor, och har fått några magrutor som synns, men ibland så hänger fettet över dom, så dom inte syns, ibland när jag inte ätit mkt skit på några dagar ser man dom tydligare och bätte, och brösten sitter mer nära varandra och hårt annars brukar brösten vara lite hängiga!)

Bygg muskler, jag tror inte du vill va så spinkig att en liten pojke kan slå sönder dig hur som helst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...